می‌خواهیم مخاطب تلخند بزند/ مساله ما خشکسالی در ایران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۶
تهیه‌کننده «نسیم حیات» به صبا گفت:

می‌خواهیم مخاطب تلخند بزند/ مساله ما خشکسالی در ایران است

تهیه‌کننده برنامه «نسیم حیات» بر اهمیت پرداختن به محیط زیست از منظر مشکلات مبتلابه کشورمان تاکید کرد.

امیرحسن خواجوی تهیه‌کننده برنامه «نسیم حیات» که هر یکشنبه‌ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا گفت: سال گذشته چندین بار مطرح شد که در آینده فلات مرکزی ایران در روند خشکسالی متوالی غیرقابل سکونت می‌شود ولی مسایلی از این دست در دغدغه‌ عمومی جامعه نسبت به مسایل اقتصادی و سیاسی، گم می شود ولی بر فرض حل شدن مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور، ما برای زیست به زمین احتیاج داریم.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد که باید به مطالبه‌گری از حاکمیت برای بهتر زیستن بپردازند، متمایل به حمایت از حیوانات و بحت حذف پلاستیک شده اند و این موضوعات الگوبرداری از سازمان‌های مردم نهاد خارجی است. اگر در اروپا مساله احترام به حقوق حیوانات مطرح است به این دلیل است که آن‌‎‌ها مشکلاتی مانند خشکسالی زمین و آب را حل کرده‌اند اما اکنون ما در کشور مساله آب و آلودگی هوا را داریم.

به گفته وی، در این آشفته بازار سعی کرده اند برنامه‌ای با عنوان «نسیم حیات» تهیه کنند تا به مسایل مبتلابه زیست محیطی در ایران بپردازند.

خواجوی از اهداف و روند برنامه «نسیم حیات» خاطرنشان کرد: «نسیم حیات» به همت گروه اجتماعی شبکه پنج سیما ساخته و در ۵۲  قسمت پخش خواهد شد. تلاش کردیم در این برنامه به سمت شعار حرکت نکنیم و فضا را از حالت مونولوگ تغییر داده و به دیالوگ برسانیم تا برنامه‌ای برای خواسته‌های اصلی مردم در راستای سالم زیستن باشد.

وی درباره بخش‌های مختلف برنامه بیان کرد: مخاطب با بسیاری از مفاهیمی که ما در هر قسمت مطرح می‌کنیم ناآشناست در نتیجه در اوایل هر برنامه آیتمی داریم تا کلیدواژه‌ها را به او بشناسانیم. در برنامه موضوع مطرح هر قسمت را با زبان طنز نقد می‌کنیم اما نمی‌خواهیم مخاطب بخندد بلکه می‌خواهیم تلخند بزند. برنامه قسمت‌های دیگری نیز دارد که به موضوع حمایت از ایده‌های نو در راستای بهتر زیستن را شامل می‌شود و با حمایت سازمان سیما کمک می‌کنیم این ایده‌ها معرفی شوند.

خواجوی از نحوه انتخاب مهمانان حاضر در برنامه گفت: در هر قسمت از برنامه «نسیم حیات» به یک پرونده می‌پردازیم و مهمانان شامل یک مسئول و استاد دانشگاه مربوط به موضوع هستند.

تهیه‌کننده «نسیم حیات» در پایان درباره انتخاب اسماعیل باستانی به عنوان مجری نیز ذکر کرد: به طور معمول برنامه‌های تخصصی با محوریت محیط زیست به شدت خشک هستند به همین دلیل ما تلاش کردیم آیتم‌های متعددی را به «نسیم حیات» اضافه و از مجری قابلی استفاده کنیم که علاوه بر دانشی که دارد، بتواند با لطایف ادبی و سخنوری بحث را پیش ببرد و با مخاطب ارتباط برقرار کند. فکر می‌کنم اسماعیل باستانی بتواند مطلوبیت خوبی در میان اهالی محیط زیست به دست بیاورد و به عنوان یک شهروند، تریبون اصلی افکار عمومی را در این برنامه به دست گیرد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است