روسای انجمن‌های هنری با هادی مظفری تشکیل جلسه دادند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
با موضوع مالیات هنرمندان در قانون بودجه 1399؛

روسای انجمن‌های هنری با هادی مظفری تشکیل جلسه دادند

روسای انجمن های هنری با مدیر کل هنرهای تجسمی درباره موضوع مالیات هنرمندان و معافیت آن در قانون بودجه سال 1399 تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، روسای انجمن های هنری با موضوع مالیات هنرمندان و معافیت آن در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با مدیر کل هنرهای تجسمی تشکیل جلسه دادند.

این جلسه با حضور هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی، علی بوذری عضو انجمن تصویرگران ایران، امیر راد رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، سیف الله صمدیان رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، علی اشرف صندوق آبادی  قائم مقام شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمدمهدی صنعتی عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، فاطمه کرکه آبادی رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران، هیربد همت آزاد مدیرعامل و رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان سفالگر تشکیل شد.

این نشست با محور بررسی بند «ل» قانون مالیاتی بود. دیدگاه مدیر کل هنرهای تجسمی و روسای انجمن های هنری بر این بود که وضعیت هنرمندان سلبریتی و بازیگران پر درآمد، قابل قیاس با تعداد بسیار زیاد هنرمندان رشته های دیگر مانند سفال و نقاشی و گرافیک و عکاسی و خوشنویسی و… نیست.

بسیاری از هنرمندان و فعالان فرهنگی ـ هنری با درآمدهای حداقلی کار هنری می کنند و از آنجا که حقوق ثابت ندارند، طبق قانونی که در سال ۱۳۸۰ تصویب شده از مالیات های مستقیم معاف هستند و از اینکه این مساله همچنان در قانون باقی مانده، ابراز خوشنودی کرده و اعلام کردند که مساله مهم این است که افکار عمومی نسبت به این موضوع باید روشن شود و مردم هنرمندان را صرفا به تعدادی بازیگر و یا خواننده پر درآمد تقلیل ندهند.

در این نشست مدیر کل هنرهای تجسمی از روسای انجمن ها خواست که به طور شفاف وضعیت هنرمندان را در رسانه های عمومی برای مردم توضیح دهند و فلسفه معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی ـ هنری را بیان کنند.

مظفری تأکید کرد: عموم جامعه باید بداند که تعداد هنرمندان فقط همین ۳۰ ـ۴۰ نفر بازیگر نیست و بین زندگی و درآمد هزاران عکاس، نقاش، خوشنویس، گرافیست و مجسمه ساز و غیره با تعداد محدودی سلبریتی تفاوت جدی  وجود دارد.

روسای انجمن های هنری پیشتر در گفت و گوهای رسانه ای و همچنین در بیانیه های صنفی، دیدگاه خود را درباره مالیات هنرمندان مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است