«مینای مهتاب» روایت دلنشینی از سروده‌های سهراب است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
یادداشت علی قوی‌تن درباره یک آلبوم موسیقی؛

«مینای مهتاب» روایت دلنشینی از سروده‌های سهراب است

علی قوی‌تن کارگردان و بازیگر فیلم «رویای سهراب» واکنش خود را نسبت به آلبوم صوتی «مینای مهتاب» در یادداشتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، علی قوی‌تن کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «رویای سهراب» واکنش خود را نسبت به آلبوم صوتی «مینای مهتاب» گزیده‌ای از سروده‌های سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر ایرانی که با اجرای مهرداد محمدپور منتشر شده است، در یادداشت زیر عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است: «آلبوم «مینای مهتاب» را شنیدم، به نظر من تهیه سی دی از کتاب‌های شعرا و در دسترس قرار دادن و آسان کردن برای استفاده عموم مردم کاری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است. باید افرادی که به هر نحو تلاش می‌کنند تا آثار شعرا و هنرمندان معاصر و یا سده‌های گذشته را بیشتر به مردم و نسل جدید بشناسانند، حمایت شوند و از آنها تقدیر شود.

آلبوم «مینای مهتاب» با صدای مهرداد محمدپور با دقت، ظرافت و رعایت ادبیات شعر سهراب سپهری خوانده شده و انسان را به درون معنای شعرهای او می‌برد و هر شنونده‌ای را با عمق سروده‌ها آشناتر می کند. به همین دلیل آلبوم «مینای مهتاب» خود را از دیگر آلبوم‌های ارایه شده به بازار جدا می‌کند و با لحنی به دور از هر نمایش و بازسازی، سعی دارد فقط و فقط یک بازخوانی ساده و روان با صدایی از جنس رادیو داشته باشد و وفادارانه به اصل ادبیات سهراب، شعرهای زیبا و بی‌مانند او را به درستی بخواند.

درباره موسیقی انتخابی این آلبوم نیز باید بگویم، انتخابی زیبا برای همه قطعات صورت گرفته است. من یکبار دیگر در جاده و داخل ماشین آلبوم «مینای مهتاب» را به صورت کامل گوش کردم، تلفیق موسیقی زیبا با شعرهای لطیف و عمیق سهراب آرامشی عجیب برایم آورده بود و من به درون دنیای بی‌نهایت او سر خوردم. باید بگویم مجموعه، صدا، شعر و موسیقی آلبوم «مینای مهتاب» خوب و حایز اهمیت است، ضمن این که شنیدن شعرهای سهراب سپهری با صدایی گوشنواز برای هر کسی راحت‌تر از خواندن کتاب است زیرا در دسترس و آسان است. در هر شرایطی می‌توان به آن گوش سپرد.

در پایان می‌گویم که لازم است از مهرداد محمدپور و همه آنهایی که برای زنده نگه‌داشتن ادبیات این مرز و بوم زحمت می‌کشند تقدیر و تشکر کرد.»

علی قوی‌تن نویسنده و کارگردان سینمای ایران، از سال ۱۳۷۰ وارد سینمای حرفه‌ای شد و تاکنون ۱۴ فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد که تعدادی از آثار وی عبارتند از پرواز بادبادک‌ها، آفتاب مهتاب زمین، آسمان آبی مادرم و پل سفید. آخرین ساخته قوی‌تن نیز، فیلم سینمایی «رویای سهراب» است که درباره زندگی سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر ایران ساخته شده و قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است