انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس بهترین‌‌های سال سینما را برگزید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱

انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس بهترین‌‌های سال سینما را برگزید

در ادامه فصل جوایز سینمایی، انجمن منتقدان فیلم لس‌انجلس نیز از بهترین‌های سینما در طول یک سال گذشته میلادی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، روز یکشنبه ۸ دسامبر اعضای انجمن منتقدان لس‌انجلس گرد هم آمدند تا بهترین‌های سینما در یک سال گذشته را انتخاب کنند.

به انتخاب اعضای این انجمن، تریلر کمدی «انگل» نه تنها عنوان بهترین فیلم سال را کسب کرد که جایزه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مکمل مرد را نیز به ترتیب برای بونگ جون‌هو و سونگ کانگ‌هو به ارمغان آورد.

انجمن منتقدان فیلم لس‌انجلس برخلاف بسیاری از گروه‌‌های دیگر، رتبه‌های دوم هر بخش از جوایز خود را نیز اعلام می‌کند و بر این اساس با نیم‌نگاهی می‌توان دریافت که «انگل» از فیلم‌های محبوب این نهاد سینمایی بوده است و در بخش‌های بهترین فیلمنامه و طراحی صحنه رتبه دوم آرا را کسب کرده است.

البته علاقه منتقدان ساحل غربی آمریکا به «انگل» از کره‌جنوبی چندان تعجب برانگیز نیست. اعضای این نهاد سابقه تمجید از سینمای بین‌الملل را در کارنامه خود دارند و در سال‌های پیشین بالاترین جایزه خود را به فیلم‌هایی چون «رما» از مکزیک، «عشق – Amour» از فرانسه و «ببرخیزان، اژدهای پنهان» محصول مشترک چین، هنگ‌کنگ، تایوان و آمریکا، اهدا کرده‌اند. هر ۳ این فیلم‌ها نامزد بهترین فیلم اسکار نیز شده‌اند.

در مقام دوم بهترین فیلم از نگاه انجمن منتقدان لس‌ انجلس، «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی قرار دارد که کمتر از یک هفته پیش جوایز حلقه منتقدان آن سوی آمریکا یعنی نیویورک را درو کرد.

از آنجا که «انگل» در دسته فیلم‌های انگلیسی زبان جای داشت، درام اسپانیایی «درد و شکوه» به کارگردانی پدرو آلمودوار جایزه بهترین فیلم خارجی این انجمن را کسب کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به بازیگر این فیلم یعنی آنتونیو باندراس اهدا شد.

کلودیا پیگ، دبیر انجمن منتقدان فیلم لس‌انجلس در سخنانی این جوایز را نشانه ادامه میل حداکثری این نهاد برای حفظ تنوع سلیقه فیلمسازی دانست و اهدای جایزه به فیلمسازانی از گوشه و کنار جهان را نشانه‌ای از عبور فیلم‌ها از مرزهای سیاسی خواند.

دیگر جوایز انجمن منتقدان فیلم لس‌انجلس به شرح زیر است:

بهترین بازیگر زن: مری کی برای فیلم «دیان»

بهترین بازیگر مکمل زن: جنیفر لوپز برای فیلم «شیادان»

بهترین انیمیشن: «بدنم را از دست دادم»

بهترین فیلمنامه: نوا بامبک برای فیلم «داستان ازدواج»

بهترین فیلمبرداری: کلیر ماتون برای فیلم‌های «پرتره یک بانو در آتش» و «آتلانتیک»

بهترین تدوین: تاد داگلاس میلر برای فیلم «آپولو ۱۱»

بهترین موسیقی: دن لوی برای فیلم «بدنم را از دست دادم»

بهترین طراحی صحنه: باربارا لینگ برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است