«لانچر ۵» به صحنه بازگشت/ سه تیراندازی سه مرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
پویا سعیدی در گفتگو با صبا:

«لانچر ۵» به صحنه بازگشت/ سه تیراندازی سه مرگ

«لانچر 5» نمایشی با موضوع سربازی است که در ژانر پلیسی و با چاشنی طنز در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

پویا سعیدی کارگردان و نویسنده نمایش «لانچر ۵» که از ۵ دی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود درباره مضمون این نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: متن نمایشنامه «لانچر ۵» در دو مرحله نوشته شده است؛ ابتدا مسعود صرامی این موضوع را به دلیل تجربه شخصی در دوران سربازی انتخاب کرد و پس از آن من متن را بازنویسی کردم و نمایشنامه جدیدی نوشتم و در نهایت به متن «لانچر ۵» رسیدیم.

وی افزود: نمایش «لانچر ۵» قصه ای است در ژانر پلیسی با چاشنی طنز که با مخاطب ارتباط برقرار می کند و او را درگیر ماجرا می کند.

سعیدی درباره مفاهیمی که در نمایش «لانچر ۵» ارایه می شود، بیان کرد: یک قصه در صحنه تئاتر با تمام عواملی که روی صحنه می رود حاوی پیام برای مخاطب است. در این نمایش مساله کلی ای که مطرح می شود این است که حقیقت چیست و آیا می توانیم به حقیقت دست پیدا کنیم یا خیر. این موضوعاتی است که در نمایش «لانچر ۵» مطرح می شود و مخاطب به جواب می رسد.

وی با تاکید بر این موضوع که سربازی دغدغه همه مردم جامعه است، گفت: موضوع سربازی دغدغه همه خانواده هاست و فقط به پسرها محدود نمی شود و همه اعضای خانواده را درگیر می کند چه آنهایی که معاف می شوند و چه آن هایی که به خدمت فرستاده می شوند و نمی توان به راحتی از این موضوع گذر کرد.

این کارگردان در پایان با ابراز رضایت از استقبال مخاطب از نمایش «لانچر ۵» در اجرای اخیرش در تئاتر مستقل توضیح داد: خوشبختانه اتفاقی که در «لانچر۵» افتاد این است که ما توانستیم یکبار دیگر مخاطب را به سالن نمایش دعوت و با آن ها ارتباط برقرار کنیم و دلیل اصلی این اتفاق استفاده از تبلیغات درست برای نمایش بود که از هیچ چهره مشهوری برای تبلیغات نمایش استفاده نکردیم و با قصه نمایش جلو رفتیم.

نمایش «لانچر ۵» به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی از روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

در این اثر امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، عرفان امین، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی، منصور نصیری، پویا عربگری، علی چایچی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می شود.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است