جنگ در سوریه و اتهام به مایکل جکسون در میان برندگان جوایز انجمن بین‌المللی مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷

جنگ در سوریه و اتهام به مایکل جکسون در میان برندگان جوایز انجمن بین‌المللی مستند

مراسم جوایز انجمن بین‌المللی مستند موسوم به «IDA» روز شنبه در لس‌آنجلس برگزار و از بهترین مستندهای جهان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، مستند «برای سما» درباره جنگ داخلی سوریه جایزه بهترین مستند بلند انجمن بین‌المللی مستند «IDA» را برای سازندگان خود یعنی وعد الکاتب و ادوارد واتس به ارمغان آورد.

این جایزه روز شنبه شب ۷ دسامبر در سی و پنجمین دوره مراسم سالانه جوایز انجمن بین‌المللی مستند در لس‌آنجلس، توسط فرانسیس فیشر، بازیگر ۶۷ ساله آمریکایی به برندگان اهدا شد.

قصه «برای سما» در طول ۵ سال و از زمان آغاز درگیری‌های داخلی در حلب سوریه در ۲۰۱۲ می‌گذرد. این مستند زندگی وعد الکاتب را در خلال این سال‌ها و ماجرای عشق باختن و ازدواج او با یک دانشجوی پزشکی را به تصویر می‌کشد. او دختری به نام سما را به دنیا می‌آورد و در نهایت به همراه شوهر و دختر نوزادش از کشور خارج می‌شود.

جایزه بهترین کارگردان این مراسم نیز به استیون بوگنار و جولیا ریچرت برای مستند «کارخانه آمریکایی» اختصاص یافت. «کارخانه آمریکایی» روایتی است از ماجرای به مالکیت درآمدن کارخانه بسته شده جنرال موتورز در دی‌تون اوهایو توسط یک کمپانی چینی که در پی نمایشش در فستیوال فیلم ساندنس۲۰۱۹ توسط نتفلیکس و کمپانی تولیدات رسانه‌ای باراک و میشل اوباما، خریداری شد.

مستند «بازگشت به خانه» به کارگردانی بیانسه خواننده معروف آمریکایی و اد بورک، جایزه بهترین مستند موسیقیایی سال را دریافت کرد. این مستند بر اجراهای بیانسه در جشنواره موسیقی و هنر دره کواچلا در سال ۲۰۱۸ متمرکز است و از ۱۷ آپریل امسال از نتفلیکس در دسترش مخاطبان قرار گرفته است.

مستند جنجالی و پرسروصدای «ترک نورلند – Leaving Neverland» شبکه HBO نیز جایزه بهترین مستند چند قسمتی را از آن کارگردان و تهیه‌کننده خود یعنی دن رید کرد. این مستند درباره ۲ مرد به نام وید رابسون و جیمز سیفچاک است که ادعا می‌کنند در کودکی توسط مایکل جکسون، سلطان موسیقی پاپ جهان مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. بنیاد مایکل جکسون در واکنش به ادعای مطرح شده در این مستند واکنش نشان داده و اتهامات مطرح شده را رد کرد و در بیانیه خود مدعی شد، رابسون و سیفچاک قبلا شهادت داده‌اند که چنین چیزهایی اتفاق نیفتاده‌اند. برادران و برادرزاده‌های مایکل جکسون نیز ادعاهای این مستند را رد کردند. خانواده جکسون برای عدم انتشار ترک نورلند تلاش بسیاری کرد اما در نهایت موفقیتی حاصل نکرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است