«اکسپو مجسمه» راهی برای فروش آثار مجسمه‌سازان فعال امروز است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۵

«اکسپو مجسمه» راهی برای فروش آثار مجسمه‌سازان فعال امروز است

عباس مجیدی، برگزاری اکسپو مجسمه را راهی برای معرفی و فروش آثار مجسمه سازان فعال امروز دانست.

عباس مجیدی رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره برگزاری سومین دوره «اکسپو مجسمه ایران» توضیح داد: سومین دوره اکسپو مجسمه با هدف پرداختن به اقتصاد هنر و با این نگاه که فاصله میان آثار هنرمندان را با مردم و مجموعه داران کمتر کند، برگزار شده است.

وی افزود: بسیاری از آثاری که در حراج های هنری و نمایشگاه های بزرگ فروش آثار عرضه می شود، آثار متعلق به هنرمندان شناخته شده، هنرمندان پیشکسوت و درگذشتگان هنر است و در این میان بسیاری از هنرمندان امروز که در حال تلاش و فعالیت هنری هستند، کمتر دیده می شوند. بنابراین اکسپو با هدف فراهم آوردن امکانی برای فروش آثار مجسمه سازان برگزار می شود تا هنرمندانی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند، بتوانند آثارشان را به خریداران اعم از مردم یا مجموعه داران هنری بفروشند.

مجیدی درباره چگونگی قیمت گذاری آثار این اکسپو بیان کرد: قیمت گذاری بیشتر به عهده هنرمند گذاشته شد و با همراهی گالری نیز اتفاق نظری در این زمینه صورت گرفته است که در این زمینه محدودیتی برای کف وسقف قیمت آثار تعیین نشده بود.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز درباره پیش بینی خود برای میزان فروش آثار این اکسپو اظهار کرد: ما امیدوار هستیم که با توجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور، فضایی گشوده شود تا بتوان ارتباط سالم را برای خرید و فروش آثار ایجاد کرد و بخش کوچکی از دغدغه های هنرمندان را پوشش بدهیم.

وی درباره امکان آسیب شناسی این رویداد یادآور شد: این رویدادها نیاز به آسیب شناسی جدی دارد و ما راه درازی در این زمینه در پیش داریم تا بتوانیم میان این وجه از هنر، مردم و مجموعه داران آثار هنری آشتی و ارتباط برقرار کنیم.

سومین اکسپو مجسمه ایران با دبیری محسن غلامی و با همکاری گالری «طراحی هنر» برگزار شده است و هومن سلیمی، لیلا نقلی، میترا ارباب سلجوقی در ترکیب شورای داوران این اکسپو حضور دارند.

اخیرا نیز از کتاب این دوره از اکسپو در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

سومین اکسپو مجسمه ایران تا ۶ دی ماه در گالری طراحی هنر به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پسیان، پلاک ۲۸۸۰ برپاست.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است