«کیارستمی و عصای گمشده» به ایتالیا رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲

«کیارستمی و عصای گمشده» به ایتالیا رسید

جشنواره «IntimaLente» ایتالیا، فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمود ثانی را برای حضور در بخش مسابقه خود پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، هیات انتخاب نهمین جشنواره بین المللی «IntimaLente» ایتالیا، فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمود ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان را برای حضور در بخش مسابقه این رویداد سینما پذیرفت.

نهمین جشنواره بین المللی «IntimaLente» ایتالیا، نگاه و توجه ویژه ای به سینمای مستند دارد و با نمایش مستندهای منتخب قصد دارد موضوعات و روش‌های انسان‌شناختی را ترویج دهد و این ویژگی یکی از شاخصه های مهم این جشنواره بین‌المللی است.

این جشنواره با محوریت شناخت اقوام از ۱۶ بهمن‌ماه در بخش‌های مستند، فیلم کوتاه، فیلم بلند کار خود را آغاز خواهد کرد. فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» پیش‌ از این نیز در جشنواره‌های سالتو اروگوئه، اوراسیا روسیه، کوهستان سبز و تندیس طلایی آمریکا حضور داشته است.

این فیلم به مدت‌زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمود ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی وی را به تصویر بکشد. محمود رضا ثانی پیش از ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع‌شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است