چاپ ششم «تیستوی سبز انگشتی» روانه بازار کتاب شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲

چاپ ششم «تیستوی سبز انگشتی» روانه بازار کتاب شد

کتاب «تیستوی سبز انگشتی» نوشته موریس دروئون، با ترجمه لیلی گلستان به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «تیستوی سبز انگشتی» به نویسندگی موریس دروئون، با ترجمه لیلی گلستان و با طراحی جلد ابراهیم حقیقی، یکی از آثار محبوب نوجوانان دهه‌ ۵۰ و ۶۰ به چاپ ششم رسید.

این کتاب که برای نخستین بار در سال ۱۳۵۲ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود،با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه به چاپ ششم رسید.

«تیستوی سبزانگشتی»، نوشته  موریس دروئون، نویسنده فرانسوی‌ است که در سال ۱۹۵۷ برای کودکان نوشته شده و تاکنون بیش از ۵۷ هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است. نسخه صوتی این کتاب هم با صدای افسانه بایگان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

داستان این کتاب درباره پسرکی به نام «تیستو» است که درمی‌یابد انگشتانش خاصیت سبزکننده دارند. بذر هر گیاهی که با انگشتان تیستو تماس برقرار کند سبز می‌شود و به سرعت به گیاهی زیبا تبدیل می‌شود. تنها دوست و همدم او باغبان پیری‌ است به نام سبیلو که به تیستو می‌آموزد ویژگی منحصر به فرد انگشتان او می‌تواند تغییرهای شگرفی در دنیای اطرافش ایجاد کند.

کتاب «تیستوی سبزانگشتی» در ۸۸ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه‌های شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. این کتاب مناسب مخاطبان بالای ۱۱ سال است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است