پوستر نمایش «فراکتال» رونمایی شد/ بازنمایی اوهام تاریک پادشاهی رو به زوال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۷

پوستر نمایش «فراکتال» رونمایی شد/ بازنمایی اوهام تاریک پادشاهی رو به زوال

پوستر نمایش «فراکتال» با طراحی محمدجواد قاسمی در آستانه‌ آغاز نمایش رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، پوستر نمایش «فراکتال» به نویسندگی و کارگردانی مهدی سقا با طراحی محمدجواد قاسمی در آستانه‌ آغاز نمایش رونمایی شد.

محمدجواد قاسمی که کاندیدای جایزه طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی پروژه سینمایی «ملک سلیمان» بوده و کاندیدای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای گرافیک محیطی پروژه سینمایی «ملک سلیمان» در سال ۱۳۸۹ نیز بوده استT درباره طراحی پوستر نمایش «فراکتال» عنوان کرد: پوستر نمایش «فراکتال» بر اساس هم‌اندیشی با نویسنده و کارگردان این اثر با توجه به فضای ساختاری متن که در یک ساختمان در حال ساخت پیش می‌رود و تسلسل و دور باطل را سوژه میزانسن خود قرار می‌دهد، طراحی شده است. از آنجا که فضای اجرایی این نمایش به من نوعی کابوس را القا می‌کرد، با توجه به برخورد کارگردان و نویسنده «فراکتال» با این اثر کلاسیک اوژن یونسکو، به موازات تعریف ریاضیاتی مفهوم فراکتال، این پوستر سر و شکل کنونی خود را پیدا کرد.

قاسمی ادامه داد: در طراحی و انتخاب بافتی که در پوستر مشاهده می‌کنید سعی شده است که از المان های ساده فراکتالی نیز استفاده شود و در اجرای آن از برخی آثار «فیونا راس» آرتیست آمریکایی بهره گرفته شده است که از طرفی اصطکاک ساختاری و فرمی مدنظر کارگردان نیز در انتقال اتمسفر اثر رعایت شود و به نوعی بازنمایی اوهام تاریک پادشاهی است که به زوال و مرگ نزدیک می شود.

این طراح در پایان گفت: سعی کردم تا حد امکان طراحی پوستر نمایش ساده باشد، در نتیجه اتودهای اولیه کار را که فضای آبستره داشت، ویرایش کردم تا برای مخاطب قابل فهم‌تر باشد. همچنین فضای زنگ‌زده، سربی و خالی از امید قصه نمایش را نیز به طراحی اضافه کرده‌ام.

نمایش «فراکتال» با مضمون اجتماعی، ساختاری است که هر جز با کل آن همانند است. این اثر به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی سقا از یکشنبه ۱۸ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در کارگاه دکور تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است