قوانین ممیزی در سینما و تئاتر زیر ذره بین برنامه «گیومه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۴

قوانین ممیزی در سینما و تئاتر زیر ذره بین برنامه «گیومه»

برنامه «گیومه» در برنامه این هفته خود به موضوع قوانین ممیزی در سینما و تئاتر می پردازد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این هفته برنامه زنده رادیویی «گیومه» به قوانین ممیزی در سینما و تئاتر می‌پردازد.

عادل زمانی نویسنده «گیومه» ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: قواعد و قوانین ممیزی در سینما و تئاتر، یکی از موضوعاتی است که در برنامه «گیومه» این هفته رادیو نمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این برنامه درباره این موضوع که قواعدی برای ممیزی وجود دارد ولی با این حال تعدادی از کارگردان ها فیلم می‌سازند و فیلمشان توقیف می شود، بحث و بررسی صورت می گیرد که آیا آن‌ها از این قواعد اطلاع ندارند یا اینکه اطلاع دارند و با توجه به آن به سراغ ساخت این فیلم ها می‌روند و نکته دیگر این که این قواعد بر اساس چه قاعده ای طراحی می‌شود که فیلم و تئاتر توقیفی داریم؟

وی افزود: همچنین این هفته درباره معافیت مالی صحبت می‌کنیم.

نویسنده «گیومه» در ادامه یادآور شد: عملکرد و پاسخگویی مدیران هنری در سینما و تئاتر نیز موضوع دیگری است که این هفته به آن می پردازیم و همچنین در بخش دیگری از این برنامه به موضوع حرفه فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی خواهیم پرداخت.

زمانی در پایان اظهار کرد: جشنواره «سینماحقیقت» نیز از موضوعاتی است که این هفته به آن می‌پردازیم که مستقل شدن فیلم های مستند از جشنواره فیلم فجر چه اثرات مثبت و منفی را برای فیلم های مستند به دنبال داشته است.

برنامه «گیومه» به تهیه کنندگی حسین معصومی، با اجرای مهدی طهماسبی، نویسندگی عادل زمانی، کارشناسی خبر احمدرضا ایمانی و شهرزاد عبدی و با حضور کارشناسی مجری علی جعفری، از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۰:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است