وحید صداقت: زوایای پنهان فیلم فرهادی آشکار می‌شود/ حذف ازدحام با بلیت‌فروشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
جشنواره سینماحقیقت در آینه صبا-10

وحید صداقت: زوایای پنهان فیلم فرهادی آشکار می‌شود/ حذف ازدحام با بلیت‌فروشی

وحید صداقت کارگردان مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» درباره مضمون فیلم خود و حضور این مستند در جشنواره سینماحقیقت توضیح داد.

وحید صداقت کارگردان مستند بلند «صحنه‌هایی از یک جدایی» که در سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره مضمون این مستند توضیح داد: این مستند به زوایای پنهان فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» می‌پردازد و به مواردی اشاره می‌کند که تاکنون عنوان نشده‌اند و کمتر به آن‌ها توجه شده است و همچنین روایتگر چگونگی شکل گیری ایده و فیلمنامه این اثر تا انتخاب بازیگران و پایان فیلمبرداری و بازتاب های جهانی این فیلم است.

وی افزود: «صحنه‌هایی از یک جدایی» از ابتدا به روایت اصغر فرهادی کارگردان و نویسنده «جدایی نادر از سیمین» است به همراه تصاویری از فیلم و پشت صحنه فیلم که تاکنون دیده نشده‌اند و همچنین شامل گفتگوهایی با بزرگان سینمای جهان مانند مایک لی، ژان کلود کریر و ابراهیم گلستان می‌شود.

این کارگردان در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به اینکه جشنواره «سینما حقیقت» به عنوان برند سینمای مستند ایران محسوب می‌شود، بیان کرد: جشنواره «سینماحقیقت» ویترینی برای فیلم‌های مستند است و بهترین مستندها اولین بار در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند مانند جایگاهی که جشنواره ملی فیلم فجر برای فیلم‌های داستانی دارد.

این مستندساز در ادامه صحبت‌هایش درباره سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» عنوان کرد: امسال اولین سالی است که مستندی در جشنواره سینماحقیقت دارم و تا کنون تنها به عنوان یک تماشاگر در این جشنواره حضور داشته‌ام و زمانی که متوجه شدم بلیت فروشی در جشنواره امسال اتفاق می‌افتد و از ازدحام سال های گذشته جلوگیری می‌شود بسیار خوشحال شدم، اما این اتفاق کمی نیز باعث ناراحتی‌ام شده زیرا که سهم کمی از بلیت‌ها برای تماشاگران درنظر گرفته شده است اما به هرصورت باید صبر کرد و دید که جشنواره به چه شکل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

فرزاد خوشدست: جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» می‌آیند/ لزوم راه‌اندازی مدرسه سایکودرام

کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»

الناز دیبافر: «قیچی» از قصور پزشکی می‌گوید/ «سینماحقیقت» تنها راه رساندن صدایم بود

پناه‌برخدا رضایی: داوری علمی‌تر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند

امین قدمی: راوی زندگی خودم هستم/ جشنواره را به نقاط مختلف شهر ببریم

محسن اسلام‌زاده: مستند را سینمای تجربی نمی‌دانم/ مستندسازها آدم‌های عادی نیستند

خاطره حناچی: بخشی از حقیقت را بیان کردم/ قصه دختران خارج شده از شبهِ خانواده

کامران جاهدی: جشنواره متعلق به همه مستندسازهاست/ نقصان در ترکیب تیم داوری‌

محمدباقر شاهین: «جمیله» از مشکلات جنگ می‌گوید/ سینماحقیقت ویترین سینمای ایران

صداقت در پایان درباره کارهای آینده خود بیان کرد: درحال حاضر تنها مشغول تدوین یک مستند با عنوان «جابجایی یا نابجایی» به کارگردانی پریسا گرگین با موضوع مهاجرت هستم.

عوامل مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» عبارتند از کارگردان و تهیه کننده و تدوینگر: وحید صداقت، تصویر: فرهاد طالبی نژاد، تهمینه منزوی، علی حمید، تصاویر پشت صحنه فیلم «جدایی نادر از سیمین»: سیدوحید حسینی، صدا: محمد رضا دلپاک، موسیقی: نیما اورکی، صدابردار: شاهین پورداداشی، تصحیح رنگ و نور: رضا تیموری، طراح پوستر: علی عزیزی، روابط عمومی: ثمین مهاجرانی، مجری طرح: طلوع فیلم.

 فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است