نمایشگاه عکس «قصه‌های سیدبار» در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه گروهی عکس «قصه‌های سیدبار» شامل ۵۰ قطعه عکس است که توسط بچه‌هاى روستاى سیدبار جدگال در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، عکاسى شده است.
شرمین نادری نویسنده داستان‌های کودکان گفت: این نمایشگاه رویدادی از سوی پویش ایران من است، یک پروژه توسعه پایدار برای بچه‌های روستای سیدبار، که همه عکس‌ها در فضایى روستایى از نگاه کودکان ثبت شده است.
همه عواید فروش عکس‌ها به تجهیز و اتمام پروژه ساخت و تجهیز مدرسه‌ای تعلق می‌گیرد که بچه‌هایش برای اولین بار دوربین به دست گرفته‌ و عکاسی کرده‌اند.
وی با اشاره به چگونگی رسیدن پویش ایران من به روستای سیدبار افزود: بچه‌های روستای سیدبار بزرگ شده و به دانشگاه رفتند،حال  آنها می‌خواهند روستا را از نو بازسازي كنند، برای کوچک‌ترها مدرسه‌ای بسازند و کتابخانه را گسترش بدهند و همین باعث شد تا پویش ایران‌من به سیدبار رسید.
نادری در پایان بیان کرد: من نیز قصه‌ها و داستان‌های کودکان که عکاسی کرده‌اند جمع آوری و ویرایش کردم و در نمایشگاه کنار تصاویر به نمایش گذاشتم.  عکس‌ها و نوشته‌ها پر از قصه و تصویرهای زیبا از زندگی خود این بچه‌ها شد.
مدرسه روستا به عنوان مدرسه توسعه پایدار توسط پویش ایران من ساخته شد و در آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با ساخت مدرسه پروژه توانمندسازی اقتصادی به عنوان «بانوک» در روستا شروع به کار کرد. بانوک صندوق توسعه زنان و جوانان روستای سیدبار است که از فروش هنر سوزن‌دوزی کسب درآمد می‌کنند و سود حاصل از کار نیز صرف بهداشت و آموزش اهالی روستا می‌شود.
این نمایشگاه كه به همت پويش ايران من و خانه هنرمندان ايران برگزار شده، تا ۵ آذر در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/