بهترین‌های سینما و تلویزیونِ استرالیا شناخته شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

بهترین‌های سینما و تلویزیونِ استرالیا شناخته شدند

جنیفر کنت با دریافت 3 جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه در مراسم آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا تاریخ‌سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، فیلمسازان زن و آثار با موضوع بومیان استرالیا، مراسم سالانه آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا را به قبضه خود درآوردند.

دیروز چهارشنبه ۶ دسامبر مراسم جوایز آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا در سیدنی برگزار شد و «بلبل – Nightingale» به کارگردانی جنیفر کنت با دریافت ۶ جایزه، شامل جایزه بهترین فیلم سال، عملکردی خیره‌کننده از خود به جا گذاشت.

«بلبل» علاوه بر این جایزه، جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را نیز برای کنت به ارمغان آورد تا این فیلمساز ۵۰ ساله استرالیایی اولین زنی باشد که در یک سال و برای یک فیلم، ۳ جایزه این مراسم را به خود اختصاص می‌دهد.

جوایز بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن این مراسم نیز به ترتیب به اشلینگ فرنچوسی و مگنولیا می مورو، بازیگران جوان این فیلم اهدا شد.

این جوایز در ادامه درخشش‌های اخیر «بلبل» در جشنواره‌های گوناگون جهان است؛ اثری با محوریت انتقام که با آن که تماشاچیان نظرات ضد و نقیضی راجع به آن داشته‌اند اما به فیلم مورد علاقه منتقدان بدل شده است تا جایی که در دوره آخر جشنواره فیلم ونیز جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

از دیگر برندگان اصلی بخش سینمایی مراسم جوایز آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا می‌توان به دیمون هریمن اشاره کرد که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم «جودی و پانچ» از آن خود کرد. جوئل ادگرتون نیز برای بازی در درام «پادشاه»، جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد. «پادشاه» علاوه بر این جوایز بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه را به خود اختصاص داد. موفقیت «پادشاه» از آن حیث جالب توجه و حساس است که این فیلم توسط کمپانی نتفلیکس تولید شده و اکران سینمایی محدودی در استرالیا داشته است.

«هتل بمبئی» و درام «خطر نزدیک» درباره جنگ ویتنام به ترتیب جوایز بهترین تدوین و صدا را دریافت کردند.

جایزه بهترین فیلم مستقل سال استرالیا نیز به «شناوری»، اولین اثر راد راتجن اهدا شد؛ فیلمی که نمایندگی کشور استرالیا در مراسم اسکار ۲۰۲۰ را بر عهده دارد.

از دیگر جوایز مراسم آکادمی سینما و تلویزیون استرالیا می‌توان به جایزه بهترین فیلم آسیایی اشاره کرد که به «انگل» ساخته بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی اختصاص یافت. جایزه بهترین فیلم مستند سال نیز به «رویای استرالیایی» درباره فوتبالیست بومی این کشور یعنی آدام گودز داده شد.

در بخش تلویزیونی نیز سریال «بره‌های خداوند» با دریافت ۸ جایزه از ۹ بخش نامزد شده، بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشت.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است