«یکی از ما» با ۱۳ کارگردان ساخته شد/ ۲ اکران در «هنر و تجربه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۵
مهدی مطهر در گفتگو با صبا:

«یکی از ما» با ۱۳ کارگردان ساخته شد/ ۲ اکران در «هنر و تجربه»

تهیه کننده «یکی از ما» از اتمام روند تولید این مجموعه مستند در روزهای آینده خبر داد.

مهدی مطهر تهیه کننده سینمای مستند درباره تولید مجموعه مستند «یکی از ما» برای شبکه مستند در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: مجموعه مستند «یکی از ما» که خانه مستند مجری طرح آن است در ۱۳ قسمت مراحل پایانی تولید خود را سپری می کند تا برای پخش از شبکه مستند آماده شود.

به گفته وی، مجموعه مستند «یکی از ما» از اوایل مهر ماه به مدت سیزده هفته روی آنتن می رود.

این تهیه کننده درباره موضوع این مجموعه اظهار کرد: «یکی از ما» درباره سیزده انسان است که سعی دارند به مردم جامعه خود از راه های متفاوت کمک و حال روحی آنها را بهتر کنند. در هر قسمت یک شخص سعی دارد بدون کمک گرفتن از حکومت و شرایطی که در جامعه وجود دارد برای مردم جامعه خود کارآفرینی کند.

وی افزود: این اثر به تهیه کنندگی من و عطا پناهی است و هر قسمت از این مجموعه را افراد متفاوتی کارگردانی کرده اند. مجموعه کارگردان های مستند «یکی از ما» عبارتند از مهدی ماهان، نگین احمدی، رضا سورانی، پیام رفیعی، الهام آقالری، هادی معصوم دوست، جابر تواضعی، ماریا ماوتی، سپیده صفاریان، امیر عسگری.

تهیه کننده فیلم نیمه بلند «زمان» در بخش دیگر این گفتگو از اکران دو فیلم که تهیه آنها را برعهده داشته در گروه سینمایی «هنر و تجربه» خبر داد و بیان کرد: از ماه دیگر فیلم «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری و از چند ماه آینده فیلم «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی مصطفی شوقی اکران خواهند شد.

مطهر در مورد حضور سه فیلم خود در یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران و دو فیلمش در هفتمین جشنواره فیلم شهر گفت: فیلم های «زمان»، «حلب سکوت یک جنگ»، «شبیه سازی آقای زرد» به جشن مستقل سینمای مستند راه یافته اند که فیلم «زمان» به کارگردانی ماریا ماوتی، «حلب سکوت یک جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو و «شبیه سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی پور است و تهیه کنندگی هر سه آثار با من بوده است. همچنین دو فیلم «فقدان» به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری و «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری در هفتمین جشنواره فیلم شهر به رقابت با سایر آثار می پردازند.

وی تجربه حضور خود در جشنواره های داخلی و خارجی را اینگونه توضیح داد: شرکت در این جشنواره ها فرصتی برای نقد و بررسی آثار است و باعث می شود آنها به طور گسترده و از راه های گوناگون به همگان معرفی شوند.

این تهیه کننده فعال سینمای مستند در پایان خبر داد: دو روز پیش فیلم مستند «حلب سکوت یک جنگ» در جشنواره فیلم «ایچی آ» ایتالیا موفق به اخذ جایزه شد.

نمایی از فیلم «زمان»

اکنون این تهیه کننده مستند «مهلکه» را روی آنتن شبکه مستند دارد.

ریحانه مقدم

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است