نامزدهای «ستلایت» معرفی شدند/ «جوکر» بالاتر از تارانتینو و اسکورسیزی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

نامزدهای «ستلایت» معرفی شدند/ «جوکر» بالاتر از تارانتینو و اسکورسیزی

نامزدهای جوایز فیلم «ستلایت» سال 2020 با حضور آثار شاخص سینمای جهان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سایت جوایز ستلایت، آکادمی بین‌ المللی مطبوعات که برگزاری جوایز فیلم «ستلایت» را برعهده دارد روز گذشته ۳ دسامبر فهرست نامزد‌های جوایز سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

در بخش بهترین فیلم‌های درام سال، فیلم های «۱۹۱۷»، «بمب‎شل»، «عصای سوخته»، «فورد علیه فراری»، «جوکر»، «فانوس دریایی»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ» نامزد شدند. نکته عجیب این بخش حضور نداشتن فیلم «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی بود، فیلمی که روز گذشته با دریافت جایزه هیات ملی نقد گامی بزرگ برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال برداشت.

فیلم های «روزی روزگاری در هالیوود» و «الماس های تراش نخورده» نیز از مطرح ترین نامزدهای بخش بهترین فیلم های موزیکال یا کمدی سال رویداد «ستلایت» بودند.

در بخش نامزدهای بهترین فیلم بین المللی نیز فیلم های «آتلانتیکس» از سنگال، «قد بلند» از روسیه، «بینوایان» از فرانسه، «درد و شکوه» از اسپانیا، «پارازیت/انگل» از کره جنوبی، «حقیقت و عدالت» از استونی، «پرتره زنی روی آتش» از فرانسه و «پرنده رنگ شده» از چک نامزد شدند.

در بخش بهترین کارگردانی هم بونگ جون هو با «پارازیت»، جیمز منگولد با «فورد علیه فراری»، نوا بامبک با «داستان ازدواج»، پدرو آلمودوار با «درد و شکوه»، سم مندس با «۱۹۱۷» و کوئنتین تارانتینو با نامزد دریافت جایزه شدند. در این بخش نیز نبود اسکورسیزی بسیار به چشم می خورد.

آدام درایور برای بازی در «داستان ازدواج»، آنتونیو باندراس برای بازی در فیلم «درد و شکوه»، کریستین بیل در فیلم «فورد علیه فراری»، جورج مک کی در فیلم «۱۹۱۷»، واکین فینیکس در فیلم «جوکر» و مارک رافالو برای بازی در فیلم «آب های تیره» نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد درام شدند.

دی کاپریو برای بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» و آدام سندلر برای بازی در فیلم «الماس های تراش نخورده» در میان شاخص ترین نامزدهای بخش بازیگری موزیکال یا کمدی بودند.

فیلم های «جوکر» با نامزدی در ۱۰ بخش، «فورد علیه فراری» ۱۰ بخش، «۱۹۱۷» هشت بخش، «داستان ازدواج» هشت بخش موفق ترین فیلم های امسال جوایز «ستلایت» لقب گرفتند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است