«سیاره میمون‌ها» دوباره احیا می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
پروژه تازه فاکس؛

«سیاره میمون‌ها» دوباره احیا می‌شود

وس بال سازنده ۳۹ ساله فیلم‌های «دونده مارپیچ» پروژه تازه‌ای از داستان «سیاره میمون‌ها» را جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی فاکس با به خدمت گرفتن وس بال فیلمساز مجموعه فیلم‌های علمی‌تخیلی «دونده مارپیچ»، قصد دارد فیلمی دیگر از مجموعه «سیاره میمون‌ها» را روی پرده‌های سینما ببرد.

این موضوع، «سیاره میمون‌ها» فاکس را به اولین بازسازی یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این کمپانی بعد از خریداری آن توسط دیزنی بدل می‌کند.

نسخه اصلی «سیاره میمون‌ها» فیلمی با بازی چارلتون هستون، محصول ۱۹۶۸ و بر اساس رمان نویسنده‌ای فرانسوی به نام پیر بوله است. داستان این رمان درباره فضانوردی است که روی یک سیاره فرود می‌اید و متوجه می‌شود تیره‌ای از میمون‌های متمدن بر انسان‌های اولیه حکمرانی می‌کنند، اما این فضانورد در اواخر کتاب و در یک پیچش داستانی متوجه می‌شود که او در حقیقت روی کره‌زمین است که یک جنگ هسته‌ای آن را شبیه آخرالزمان کرده است.

این فیلم یک موفقیت کامل تجاری بود و در دهه ۷۰ دنباله‌ها و اپیزودهای تلویزیونی گوناگونی از آن ساخته شد.

در سال ۲۰۰۱ تیم برتون نسخه‌ای اکشن و ماجراجویانه از این داستان را روانه سینماها کرد که در جلب نظر مخاطبان چندان موفق نبود. فاکس اما پا پس نکشید و با عرضه یک سه‌گانه که از سال ۲۰۱۱ با «ظهور سیاره میمون‌ها» آغاز شددوری تازه از موفقیت تجاری این داستان را رقم زد؛ مجموعه‌ای با بازی اندی سرکیس در نقش سزار یا همان میمون رهبر با جلوه‌های پیچیده و سنگین کامپیوتری که به نحوه پیروزی میمون‌ها بر دشمنان خود می‌پردازد.

هنوز معلوم نیست پروژه جدید فاکس از داستان «سیاره میمون‌ها» ادامه‌ای بر آثار قبلی است یا یک بازسازی دیگر از این قصه است.

مجموعه فیلم‌های «دونده مارپیچ» وس بال که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ اکران شدند، بیش از یک میلیارد دلار فروش جهانی داشته و با هزینه تولید نسبتا کمی که بردند، آن ها را به یکی از پربازده‌ترین آثار سینما بدل کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است