جامعه امروز به امید بیشتری نیاز دارد/ «سلول شماره چند؟» تلنگر می‌زند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
آرزو تهرانی در گفتگو با صبا:

جامعه امروز به امید بیشتری نیاز دارد/ «سلول شماره چند؟» تلنگر می‌زند

نمایش «سلول شماره چند؟» از ناامیدی جامعه امروزی و ارتباط آن با مردن در حالی که زندگی می کنیم، در فضایی سوررئال می گوید.

آرزو تهرانی طراح و کارگردان «سلول شماره چند؟» که از ۱۰ آذر در تماشاخانه شانو روی صحنه رفته است درباره محتوای این نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  توضیح داد: نمایش «سلول شماره چند؟» به موضوع امید و ناامیدی در جامعه امروزی در تمام دنیا اشاره دارد که این ناامیدی باعث شده مردم دست از تلاش بردارند. درحقیقت متن نمایشنامه این پیام را دارد که اگر امید به زندگی از بین برود زندگی ما فرقی با مردن ندارد.

وی ادامه داد: هر لحظه از زندگی که دست از تلاش برداریم و امیدی نداشته باشیم در همان لحظه زندگی ما از حرکت می ایستد و ادامه پیدا نمی کند.

تهرانی درباره فضا و سبک این نمایشنامه بیان کرد: فضای نمایش «سلول شماره چند؟» سوررئال است و به قلم محمدعلی حسینی فر نوشته شده است و دلیل اصلی من برای انتخاب این متن احوالات و ناامیدی اطرافیانم در مواجهه با مشکلات روزمره بود.

این کارگردان با تاکید بر ارتباط این نمایش با احوالات مردم دنیا گفت: در این شب ها پیام هایی که از مخاطبان بعد از دیدن نمایش دریافت کردم احساس همذات پنداری آن ها با موضوع نمایش بود که زندگی خودشان را در این نمایش تصور می کردند.

وی در پایان درباره برداشت خود از نمایشنامه توضیح داد: من دوست دارم هر کسی که نمایش «سلول شماره چند؟» را می بیند به خودش فکر کند و ببیند که این امیدواری یا ناامیدی چقدر در زندگی او تاثیر دارد تا بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا دچار روزمرگی نشویم.

نمایش «سلول شماره چند؟» به نویسندگی محمدعلی حسینی فر و کارگردانی آرزو تهرانی و تهیه کنندگی سامان فرجی و بازی امیر علی رادان، سینا اراسته پور، سینا باقری، مهدی ملک، محمد حسین صحت مند، نازنین هاشمی، آرزو تهرانی، ماهان خوشای، علیرضا شایانی، سپیده دهقان از ۱۰ تا ۲۶ آذر ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو روی صحنه می رود.

در خلاصه نمایش آمده است: زندانی شدن چهار نفر در زندانی که معلوم نیست آنجا را چه کسانی اداره میکنند….

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است