نزدیک شدن به خط قرمزها لازمه سریال‌سازی است/ پخش «مانکن» در ترکیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۵
بابک کایدان در برنامه «صحنه» مطرح کرد؛

نزدیک شدن به خط قرمزها لازمه سریال‌سازی است/ پخش «مانکن» در ترکیه

بابک کایدان نویسنده سریال «مانکن» و «دل» شب گذشته دوشنبه 11 آذر ماه در برنامه رادیویی «صحنه» درباره این دو سریال توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، بابک کایدان نویسنده سریال «مانکن» و «دل» شب گذشته ۱۱ آذرماه با حضور در برنامه رادیویی «صحنه» در گفتگو با آرش ظلی پور درباره نقدی که به سریال «مانکن» درباره تشابه آن به قصه سریال های ترکی وارد می شود، بتوضیح داد: اگر ما بتوانیم مانند آنها سریال بسازیم و به یک قطب چرخه سرمایه تبدیل شویم که خیلی برد کرده‌ایم و باید خوشحال باشیم. بنابراین این مسئله ایراد نیست و اگر یادمان برود که آنها در اصل جذب مخاطب قوی هستند، داریم خودمان را گول می‌زنیم.

وی افزود: در حوزه محتوا فکر نمی‌کنم سریال «مانکن» یا سریال‌های دیگر شبکه نمایش خانگی از خطوط عرف جدا شده باشد. سریال «مانکن» پیام غیراخلاقی ندارد چرا که اگر داشت، مطمئن باشید قبل از ارشاد، مردم واکنش نشان می‌دادند. به هرحال نزدیک شدن به خط قرمزها لازمه سریال سازی است. نباید ایراد الکی گرفت کما اینکه وقتی فیلم «ابد و یک روز» اکران می‌شود، می‌گویند تولیدکنندگان فیلم می‌خواهند فقر را نشان دهند و این سیاه نمایی است. در حال حاضر «مانکن» پخش می‌شود و می‌گویند که تولیدکنندگان این سریال با نشان دادن این همه خانه و ماشین آنچنانی می‌خواهند تجمل‌گرایی کنند اما واقعا اینطور نیست، زیرا خیلی از نکات آرایش صحنه و امکانات آن به زیبایی شناسی برمی گردد که باید در اثر باشد.

این نویسنده در ادامه با اعلام خبر محبوبیت بین‌المللی این سریال بیان کرد: ایرانیان خارج از کشور سریال «مانکن» را دنبال می‌کنند و جالب است بگویم که ما مخاطبان غیرایرانی هم داریم و شنید‌ه ام که قرار است مذاکراتی صورت بگیرد تا سریال «مانکن» در ترکیه هم پخش شود.

کایدان درباره شخصیت‌پردازی نقش «اخگر» با بازی محمدرضا فروتن گفت: آنچه که ایده آل خود من بود، نشان دادن فساد بیشتری در شخصیت «اخگر» بود که سمت و عنوان بالایی داشته باشد اما از من خواسته شد این شخصیت را مامورنما و قاضی‌نما معرفی کنم، من دوست داشتم او را قاضی فاسد اخراج شده به تصویر بکشم که مخالفت شد! امیدوارم روزی برسد که بتوانیم شکل دیگری از بعضی شخصیت‌ها را نمایش بدهیم. حسن روحانی رییس جمهور کشور در جایی گفته بود که «به رسمیت شناختن مشکلات مردم به رسمیت شناختن خود مردم است» که این جمله در ذهنم ثبت شد و بنابراین اگر ما نشان دهیم که در جایی فساد وجود دارد، نمایش واقعیت است و به همه ما در از بین رفتن مشکلات کمک خواهد کرد.

نویسنده سریال «دل» در پایان این گفتگو درباره سریال «دل» که قرار است به نویسندگی وی در شبکه نمایش خانگی توزیع شود، اظهار کرد: به سریال «دل» اعتقاد دارم و فکر می‌کنم میان مردم جای خود را پیدا کند، این کار برای من هم تجربه جدیدی بود.

برنامه رادیوی «صحنه» به تهیه‌کنندگی محمد بخشایش، اجرای آرش ظلی‌پور و سردبیری دنیا خمامی یک هفته در میان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ از رادیو تهران به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000