«سرخوشی» حس مشترک نمایشگاه‌های من است/ نقش امید بر بوم تزویر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
امیر کریمی در گفتگو با صبا:

«سرخوشی» حس مشترک نمایشگاه‌های من است/ نقش امید بر بوم تزویر

امیر کریمی درباره نمایشگاه جدید خود با عنوان «سرخوشی» که در گالری اُ برپا می‌شود، توضیح داد.

امیر کریمی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره جدیدترین نمایشگاه آثار نقاشی خود با عنوان «سرخوشی» بیان کرد: پس از اولین نمایشگاه خود با نام «بی عنوان‌ها» که حدود چهار سال پیش در گالری اُ این مجموعه آثار به نمایش گذاشته شد و نمایشگاه های پس از آن که شامل مدیوم هایی همچون عکس، نقاشی و یا چاپ دستی بوده‌اند، همه آنها حس و موضوع مشترکی داشتند که یک سرخوشی از نوع بی‌فکری و یا حس کردن لحظه‌ای این حالت، در زمان انتخاب سوژه‌ها در من بود.

وی افزود: موضوع نمایشگاه پیشین من با عنوان «دلخوشی بی اساس» که با مجموعه «سرخوشی» نیز ارتباط دارد نوعی انکار جهل و نادانی، فرافکنی و یا رو به رو نشدن با موضوعی که افراد با آن درگیر هستند، بود که سوژه‌ آن انسان‌های سلطنت طلبی بوده‌اند که در طبیعت باعث خلق موقعیتی می‌شدند که از جنس طبیعت نبود بلکه نوعی تزویر بود.

کریمی درباره مضمون نمایشگاه «سرخوشی» عنوان کرد: این نمایشگاه نوعی امید را در زندگی تزویر مانند انسان‌ها به نمایش گذاشته است که آن‌ها برای لحظه ای از خصلت زلال بودن، قضاوت نکردن و تکراری نبودن طبیعت لذت ببرند.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند و شامل ۳۰ اثر است.

این هنرمند در پایان درباره تکنیک آثارش در این مجموعه گفت: اوایل، کارهای من نقاشی با اکریلیک بود اما در مجموعه «سرخوشی» تمام نقاشی‌ها روی کاغذ و با رنگ روغن انجام شده به جز یک اثر که روی مقوا کار کرده ام.

این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۹ آذر ماه به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه  اول در گالری اُ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است