نامزدهای اسکار اسپانیا معرفی شدند/ آلمودوار و آمه‌نابار در صدر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰

نامزدهای اسکار اسپانیا معرفی شدند/ آلمودوار و آمه‌نابار در صدر

فیلم های «درد و شکوه»، «زمان جنگ» و «گودال بی پایان» پیشتاز نامزدهای سی و چهارمین دوره جوایز گویا اسپانیا شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فیلم «درد و شکوه» پدرو آلمودوار شانه به شانه دو فیلم دیگر اسپانیایی با نام های «زمان جنگ» آلخاندرو آمه‌نابار و «گودال بی پایان» آیتور آگیره، جون گارانو و خوزه ماری گواناگا بیشترین نامزدی را در سی و چهارمین دوره جوایز گویا کسب کردند. جوایز گویا که به اسکار اسپانیا شناخته می شود روز ۲۵ زانویه به برگزیدگان اهدا می شود.

«درد و شکوه» که از سوی کشور اسپانیا برای شرکت در رقابت های اسکار امسال نیز انتخاب شده با ۱۶ نامزدی در کنار «زمان جنگ» با ۱۷ نامزدی و «گودال بی پایان» با ۱۵ نامزدی صدرنشین نامزدهای جوایز گویا امسال لقب گرفته اند.

با آنکه بسیاری از کارشناسان فیلم «درد و شکوه» را پیشتاز نهایی جوایز امسال می دانند، پیش بینی برندگان کار دشواری است. جدیدترین ساخته آلمودوار به اعتقاد برخی از منتقدان بهترین فیلم این کارگردان شناخته شده در یک دهه اخیر است. این فیلم اولین بار پیش از آنکه به جشنواره کن جایی که در آن جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند، برود در کشور اسپانیا به نمایش درآمد.

با وجود موفقیت «درد و شکوه» در جشنواره کن، صنعت سینمای اسپانیا پیش از این ثابت کرده است در مقابل تحسین های بین المللی کرنش نمی کند.

در بخش جوایز تکنیکی گویا امسال احتمالا فیلم «زمان جنگ» که یک اثر موفق در گیشه بوده است، اکثر جوایز را درو کند.

در شاخه بهترین فیلم جوایز گویا امسال، در کنار فیلم های «درد و شکوه»، «زمان جنگ» و «گودال بی پایان» دو فیلم «آتش می آید» ساخته الیور لاکسه و «در فضای باز» اثر بنیتو زامبرانو نیز حضور دارند.

پدرو آلمودوار برای «درد و شکوه»، آلخاندرو آمه نابار برای «زمان جنگ»، آیتور آگیره، جون گارانو و خوزه ماری گواناگا به طور مشترک برای «گودال بی پایان» و اولیور لاکسه برای «آتش می آید» نیز نامزدهای بخش بهترین کارگردانی هستند.

آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نیز بی شک سرشناس ترین نامزدهای بخش بازیگری مرد و زن جوایز گویا امسال هستند.

در بخش بهترین فیلم اروپایی نیز علی عباسی کارگردان ایرانی با فیلم «مرز» محصول سوئد و دانمارک، لاج لی با فیلم «بینوایان» محصول فرانسه، «پرتره زنی روی آتش» به کارگردانی سلین سیاما محصول فرانسه و «دیروز» ساخته دنی بویل محصول انگلستان قرار گرفتند.

مراسم اهدای جوایز گویا روز ۲۵ ژانویه در شهر مالاگا اسپانیا برگزار می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000