قصه خاندانی که به دست شازده خود نابود شد/ پایان ظلم قجری | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

قصه خاندانی که به دست شازده خود نابود شد/ پایان ظلم قجری

کارگردان «شازده احتجاب» درباره رویکرد خود در این نمایشنامه که برگرفته از رمان هوشنگ گلشیری است، توضیح داد.

افشین زمانی نویسنده و کارگردان نمایش «شازده احتجاب» که از تاریخ ۱۱ آذر در تئاتر هامون روی صحنه رفته است درباره مضمون این نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: نمایش «شازده احتجاب» با نگاهی به اثر هوشنگ گلشیری به نابودی خاندان قجری و قدرت هایی که امروزه در جهان هم دیده می شود، ارتباط دارد.

وی درباره یکی بودن نام این نمایش با کتاب گلشیری بیان کرد: من نام این نمایشنامه را به احترام هوشنگ گلشیری «شازده احتجاب» گذاشته ام چراکه تم اصلی من برای نوشتن این نمایشنامه از کتاب ایشان شکل گرفت و درواقع رویکرد من به جامعه امروزی نزدیک تر است و مخاطب با قصه من در نمایش همراه می شود.

زمانی که با نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» تندیس بهترین کارگردانی جشنواره تئاتر فجر را کسب کرده است درباره اهداف خود در این نمایش گفت: همیشه تلاش می کنم در نمایشنامه هایی که می نویسم و کارگردانی می کنم یک تحلیل ثابت نداشته باشم و هر مخاطبی باتوجه به آگاهی و نوع زندگی خود از قصه برداشت آزاد داشته باشد.

وی افزود: نمایش «شازده احتجاب» ژانر جنایی دارد و روند نابود شدن خاندان قجری توسط شازده قجری را روایت می کنیم که این شازده به عنوان آخرین نسل تصمیم می گیرد خاندان خود را از بین ببرد تا بیشتر از این به مردم ظلم نکنند.

این کارگردان در پایان صحبت هایش درباره ارتباط موسیقی و مضمون نمایش «شازده احتجاب» بیان کرد: فضای این نمایش بیشتر در خواب و خیال و رویا در زمان تاریخ قجری می گذرد و به همین دلیل آهنگساز با فضاسازی هایی که ایجاد می کند موقعیت ها را در ذهن مخاطب می سازد.

در خلاصه نمایش آمده است: شازده خسرو خمیده و خسته به خانه بازمی گردد و با جنازه خود روبه رو می‌شود.

بازیگران: (به ترتیب ورود) رها مقدم، علیرضا لبیبیان، شهاب عباسیان، علی پویا قاسمی، فائزه حمیدی، نسترن پارساییان، مهسا ظهیری، مرجان مومنی، رضا محمدی، نریمان عابدی، مهدیس هاشمی، افشین زمانی، آهنگساز: بهزاد بختیاری، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح پوستر و بروشور: سحر نهاوندی نژاد، مشاور رسانه و روابط عمومی: مریم رودبارانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: پگاه مهدوی زاده، مشاور طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح لباس: افشین زمانی، خیاط: نگار حاتم، طراح نور: نریمان عابدی، عکاس: رضا جاویدی.

نمایش «شازده احتجاب» نوشته افشین زمانی از ۱۱ آذر تا ۱۵ دی ماه هر شب ساعت ۲۱ در تئاتر هامون روی صحنه می رود.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است