کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
جشنواره سینماحقیقت در آینه صبا-2

کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»

کتایون جهانگیری کارگردان «همه چیز درباره آرزو» درباره این مستند و کارهای آینده خود گفت.

کتایون جهانگیری کارگردان «همه چیز درباره آرزو» که در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت و در بخش کوتاه حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: از آنجایی که چندسالی است درباره محیط زیست فعالیت می‌کنم با خیلی از مسایل از نزدیک مواجه شدم و شاهد مشکلات بسیار و آسیب‌های جدی در حوزه حیات وحش بودم. از آنجایی که یکی از رسالت‌های ما آگاه کردن است، تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم تا مردم ببینند و به حساسیت قضیه پی ببرند. در طول این سه سال خودم نیز با چیزهای جدیدی آشنا شدم که برایم تازگی داشت.

کارگردان «همه چیز درباره آرزو» توضیح داد: «همه چیز درباره آرزو» ۴۰ دقیقه است که نریشن محور و مصاحبه محور نیست. این فیلم گزارش یک اتفاق است و با توجه به این که مسئله ای را شرح می‌دهد، دیدگاهی دارد و در عین حال رسالتی بر دوش خود دارد.

وی ادامه داد: فیلمبرداری این کار از بهمن سال ۹۵ شروع شد و تا دی ماه ۹۶ ادامه داشت اما فیلم ارسال شده مربوط به فیلمبرداری تا اواخر آذر است. در طول فیلمبرداری فقط من اجازه حضور در آنجا را داشتم و فیلمبرداری را خودم انجام می‌دادم. تنها دو جلسه با گروه فیلمبرداری داشتیم که مربوط به بخش مصاحبه و گفتگوهای کار است.

جهانگیری درباره موضوع فیلم مطرح کرد: آرزو پلنگی بود که یک حرکت را ایجاد کرد و دامپزشکان را متوجه رسالت جدی آنها که درمان حیات وحش است، کرد تا جایی که دیدم در بعضی موارد رایگان نیز به این کار می‌پردازند.

وی درباره اتفاق پیش آمده برای آرزو گفت: تعدادی از دامپزشکان گفتند که در حال مردن است و پوست و… آن را باید رد کنند و اختلافاتی بین خود سازمان محیط زیست ایجاد شد و تصمیم گیری برای نژاد آرزو خیلی حساس شده بود.

بیشتر بخوانید

جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» می‌آیند/ لزوم راه‌اندازی مدرسه سایکودرام

کارگردان مستند «شکارچی» درباره جشنواره سینماحقیقت نیز بیان کرد: تعدادی از فیلم‌ها به واسطه اسم کارگردان و یا پخش پیش از جشنواره پیشینه دارند و قطعا مسیر راحت‌تری در شناخت فیلم برای مخاطب طی می‌کنند. اما در حالت کلی مستندهای محیط زیستی مخاطب خاص خودش را دارد در حالی که مستندهای اجتماعی قشر وسیع‌تری را در برمی‌گیرد.

کتایون جهانگیری در پایان درباره کارهای آینده خود گفت: یک مجموعه ۷ یا ۸ قسمتی به اسم «پناهِ جان» برای شبکه مستند دارم که هر قسمت آن به صورت مجزا و به محور مشخصی می‌پردازد و حدودا ۳۰ دقیقه‌ای هستند. زمان مشخصی برای پخش آن وجود ندارد چون سازمان می‌گوید باید کل مجموعه را تحویل بدهم و تا حالا ۶ قسمت آن تدوین شده است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است