چاووش‌خوانی ارکستر نوجوانان و جوانان ایران در تالار رودکی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۹

چاووش‌خوانی ارکستر نوجوانان و جوانان ایران در تالار رودکی

ارکستر نوجوانان و جوانان ایران روز جمعه 21 تیرماه، ساعت 21 در تالار رودکی در سه بخش به بازخوانی آثار «کانون چاووش» می‌پردازد.

به گزارش صبا، ارکستر نوجوانان و جوانان به رهبری مهرداد میرزایی و خوانندگی پوریا اخواص در سه بخش روز جمعه ۲۱ تیرماه  در تالار رودکی روی صحنه می‌رود و قرار است به بازخوانی آثار «کانون چاووش» بپردازند.

در بخش اول قطعه «حصار» با مشخصات آهنگساز: حسین علیزاده و شعر: هوشنگ ابتهاج و قطعه «پیروزی» با مشخصات آهنگساز: پرویز مشکاتیان، در بخش دوم قطعات با مشخصات «در قفس» آهنگساز: حسین علیزاده، «شب‌نورد» با مشخصات آهنگساز: محمدرضا لطفی، «آواز مثنوی افشاری» شعر: هوشنگ ابتهاج و «ای حریفان» با مشخصات آهنگساز: محمدرضا لطفی و در بخش سوم قطعۀ «بانگ نی» اجرا خواهد شد.

همچنین در بیانیه شورای هنری این ارکستر آمده است: «بنیاد ارکستر نوجوانان و جوانان ایران در سال ۱۳۹۳ توسط آرمان نوروزی تأسیس شد و ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران نیز در تیرماه سال ۱۳۹۷ به همت جمعی از دانش‌آموختگان رشته‌های آهنگسازی و نوازندگی ساز ایرانی فعالیت‌ خود را آغاز کردند. اهداف اصلی این مجموعه آموزش نوازندگی در ارکستر، ایجاد بستری برای تجربه در چند صدایی ‌نویسی و ارکستراسیون ایرانی، شناخت سیر تاریخی کارگان اجرایی در موسیقی کلاسیک ایرانی و همچنین اجرا، ضبط و انتشار موسیقی، کتاب‌های آموزشی و پارتیتورهای نوشته‌شده برای ارکستر سازهای ملی ایران است.

امید داریم با برنامه‌ریزی بلندمدت در زمینه آموزش صحیح نوازندگی در ارکستر، نهال نوجوان و جوان این ارکستر در آینده‌ای نزدیک به درختی تنومند و پربار بدل شود و نوازندگان آن با شناخت و آگاهی عمیق از تاریخ و اصالت موسیقی خود، امروز و آینده موسیقی ایران را بسازند.

شورای هنری ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران

آرمان نوروزی، مهرداد میرزائی، امیرحسین رئوفی، کیارش روزبهانی، حسین خوش‌چهره»

نوازندگان ارکستر عبارتند از: تار: نوید لارنی، آریا محمدبیگی، فرحان فیروزیان، باربد مهربد، کیان اسلام‌زاده؛ سه‌تار: شادی ابوالحسنی، پرهام احمدی‌پور، پرهام درجی، هورام حبیبی؛ عود: ماهور براره، آریامن کاظمی؛ بم‌تار: هادی ساریخانی؛ سنتور: کیانا قلمبر، سروش حاجی‌طالب؛ قانون: غزل بهشتی‌نژاد، گندم مقدم، فاطمه بهرامی، زینب بابایی‌فرد، باربد یکدانه، محمدامین میان‌دوآبی؛ سازهای کوبه‌ای: علیرضا شاهینی، سجاد ترازی؛ نی: علیرضا محمدی؛ کمانچه: محمدرضا یوسفیان، سامیار مطلبی، خشایار اشکوری، امیر منان، نعیم ملاجعفری؛ قیچک آلتو: نازنین خسرویان، حسین قربانی؛ قیچک باس: ابراهیم قائدی.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است