«در ناگهان» را امروز بشنوید/ غیرحرفه‌ای‌ها وارد پاپ شده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲
امیراشکان غلامی در گفتگو با صبا:

«در ناگهان» را امروز بشنوید/ غیرحرفه‌ای‌ها وارد پاپ شده‌اند

امیر اشکان غلامی که 21 تیرماه در خانه هنرمندان روی صحنه می رود ضمن ارایه جزییات اجرا درباره حال این روزهای موسیقی سخن گفت.

امیر اشکان غلامی آهنگساز، خواننده و نوازنده گیتار که ۲۱ تیرماه در قالب پنجمین فستیوال شب های موسیقی در خانه هنرمندان روی صحنه می رود به خبرنگار صبا گفت: در این کنسرت تمام قطعات آلبوم «در ناگهان» را همراه با قطعاتی از آلبوم «پلاستیکا» و «مسافران مردد» اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در این اجرا رضا تاجبخش نوازنده پیانو و کیبورد، کسری سبکتکین نوازنده گیتارباس، میلاد مرادی نوازنده کمانچه، امیر راحتی نوازنده گیتار الکتریک و دوتار و همچنین امین طاهری نوازنده درامز که به تازگی به گروه اضافه شده است با بنده همکاری خواهند کرد که این موضوع تغییراتی را در فضای کنسرت به وجود می آورد. هم چنین تغییراتی که در تنظیم بعضی از قطعات ایجاد کرده ایم، فضای متفاوت تری به کنسرت می دهد.

به گفته غلامی، یکی از قطعات آلبوم جدید به نام «سیاهه» نیز در این کنسرت اجرا می شود.

غلامی درباره آلبوم جدید خود توضیح داد: سال ۹۹ آلبوم جدید خود را منتشر خواهم کرد که این آلبوم نیز همانند آلبوم های قبلی فضای عاشقانه و اجتماعی دارد و هشت قطعه را شامل می شود.

وی با بیان اینکه حال موسیقی در این روزها خوب نیست، گفت: از نظر من در موسیقی با افت مخاطب مواجه شده ایم که شاید دلیل آن حرکت جامعه به سمت هنر زرد و حضور هنرمندانی که از موسیقی تجاری حمایت می کنند، است. حضور و ظهور افراد غیرحرفه ای اعم از خواننده، آهنگساز و تهیه کننده در بدنه موسیقی کشور به این هنر آسیب می زند.

این نوازنده گیتار تاکید کرد: اگر به جای سرمایه گذاری روی موسیقی زرد در بخشی که هدفش فرهنگسازی است سرمایه گذاری بشود شاهد افت مخاطب در موسیقی نخواهیم بود.

غلامی معتقد است بخشی از مخاطبان موسیقی هرچه به عنوان خوراک فرهنگی به آنها داده می شود استفاده می کنند و هنرمندان باید سعی کنند سلایق آن ها را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: افراد غیرحرفه ای و به اصطلاح خواننده که بیشتر در موسیقی پاپ در همه جا حضور دارند، تاریخ انقضایشان بین دو تا سه سال است و آنقدر نشان داده می شوند که مخاطب نیز از آنها خسته می شود. این موسیقی پاپ که عده ای از خوانندگان اجرا می کنند اصلا نمی توان اسم پاپ را برا آن گذاشت و جایگاه موسیقی پاپ در دنیا هم اینگونه نیست.

غلامی در پایان در پاسخ به این پرسش که از چه طریقی می توان جلوی حرکت به سمت موسیقی زرد را گرفت، مطرح کرد: در این زمینه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول هستند. به جای آنکه به حذف آثار فرهنگی درست روی بیاورند به آن دسته از آلبوم هایی که به ترویج موسیقی زرد می پردازند، مجوز ندهند.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است