اسکورسیزی با «مرد ایرلندی» رکورد می زند/ جایی برای پیرمردها هست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳

اسکورسیزی با «مرد ایرلندی» رکورد می زند/ جایی برای پیرمردها هست

مارتین اسکورسیزی می تواند با فیلم «مرد ایرلندی» رکورددار پیرترین برنده جایزه اسکار کارگردانی شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، مارتین اسکورسیزی در صورتی که بتواند جایزه اسکار را برای فیلم «مرد ایرلندی» دریافت کند رکورد پیرترین برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی را می شکند.

مارتین اسکورسیزی کارگردان بزرگ نیویورکی سینمای جهان اولین بار در نزدیکی چهل سالگی برای فیلم «گاو خشمگین» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. او بعد از آن چندین بار دیگر با فیلم های «وسوسه مسیح»، «رفقای خوب»، «دارو دسته نیویورکی» و «هوانورد» نیز نامزدی اسکارش را تکرار کرد تا اینکه با فیلم «رفتگان» (۲۰۰۶) با شرکت جک نیکلسون، دی کاپریو و مت دیمون توانست جایزه اسکار را کسب کند، اسکورسیزی اما حالا بعد از ۱۳ سال دوباره با فیلم «مرد ایرلندی» با حضور رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی اصلی ترین شانس اسکار بهترین فیلم و کارگردانی است. البته مارتین اسکورسیزی در این یک دهه دو بار با فیلم های «هوگو» و «گرگ وال استریت» نیز نامزد جایزه اسکار شد که در نهایت نتوانست برای هیچکدام جایزه ای کسب کند.

بنا به گزارش گلددربی، اسکورسیزی اگر بتواند دومین جایزه اسکار خود را برای «مرد ایرلندی» تصاحب کند رکورد پیرترین کارگردان برنده جایزه اسکار را که هم اکنون در اختیار کلینت ایستوود است، می شکند.

کلینت ایستوود سال ۲۰۰۴ با ۷۴ سال سن برای فیلم «عزیز میلیون دلاری» جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرده بود. حالا اما اسکورسیزی ۷۷ ساله می تواند این رکورد تاریخی را بشکند. تا به امروز اسکورسیزی شانس اول دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی است و به نظر می رسد تنها رقیب جدی خالق «راننده تاکسی» در جوایز اسکار امسال کوئنتین تارانتینو با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» باشد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است