انتشار یک کتاب سینمایی با عنوان «نشانه و ذهن در سینمای امروز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۹

انتشار یک کتاب سینمایی با عنوان «نشانه و ذهن در سینمای امروز»

کتاب سینمایی «نشانه و ذهن در سینمای امروز» اثر کورش جاهد توسط انتشارات پرنده منتشر شد.

به گزارش صبا، کتابی سینمایی با عنوان «نشانه و ذهن در سینمای امروز» اثر کورش جاهد توسط انتشارات پرنده در ۴۵۲ صفحه به قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شد. این کتاب سومین اثر از این نویسنده است که در زمینه شناختِ آثار سینمایی سالیان اخیر به رشته تحریر در آمده است.

محتوایی که در ادامۀ پیش گفتار آن به چاپ رسیده، به بررسی تعدادی از مهمترین فیلم های دورانِ پست مدرنیسم می پردازد که از لحاظِ «بینامتنی» و پرداختن به جنبه های «نشانه شناختی» و همچنین موضوعات مختلف روانکاوانه و فلسفی در ارتباط با آثار سینمایی مورد بحث، قابل ملاحظه و مطالعۀ علاقه مندان خواهد بود.

از جمله مهمترین آثار بررسی شده در این کتاب می توان به این عناوین اشاره کرد: پرتغال کوکی، فارست گامپ، بزرگراه گمشده، درخشش ابدی یک ذهن بی خدشه، جادۀ مالهالند، چشمانِ فراخ بسته، مرثیه ای برای یک رویا، دختر دانمارکی، خانه ای که جک ساخت، حماسۀ کولی و…در مطالب پژوهشی کتاب، خوانش های مختلف برآمده از هرفیلم از زاویۀ نشانه شناسانه و ارتباط آن با مسالۀ روان و پدیدار ذهن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کتاب های قبلی از همین نویسنده با عنوان «تحلیل و درک فیلم در جهان پُست مدرن» (۱۳۹۶) و «سینما در دورانِ جدید» (۱۳۹۷) نیز توسط انتشارات پرنده منتشر شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است