هرگز فکر نمی کردیم تارکوفسکی تبدیل به اسطوره شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۴
آندری کونچالوفسکی:

هرگز فکر نمی کردیم تارکوفسکی تبدیل به اسطوره شود

آندری کونچالوفسکی کارگردان مشهور روسی در گفتگویی به دوستی دیرینه اش با تارکوفسکی اسطوره ای اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین‌دیلی، آندری کونچالوفسکی کارگردان سرشناس روسی که چندی پیش در جشنواره شب های سیاه تالین جایزه افتخاری یک عمر دستاورد را برای دوران کاری متنوعش دریافت کرد، در یک گفتگو از دوستی اش با تارکوفسکی کارگردان نامدار روسی گفت. کونچالوفسکی همچنین در فیلم «آندری روبلف» به عنوان فیلمنامه نویس با تارکوفسکی همکاری کرده است.

خالق فیلم های «قطار افسار گسیخته» و «تانگو و کَش» که جدیدترین فیلمش با نام «گناه» با موضوع زندگی میکل آنژ نیز در جشنواره شب های سیاه تالین به نمایش در آمده است، در این گفتگو به دوستی دیرینه اش با تارکوفسکی اشاره کرد.

آندری تارکوفسکی کارگردان شهیر و نامدار روسی بود که در سال ۱۹۸۶ در سن ۵۴ سالگی درگذشت. تارکوفسکی اگر چه در سینما همانند یک شمایل مقدس گرامی داشته می شود اما برای کونچالوفسکی او همچنان یک دوست و شخصیت معاصر به حساب می آید.

کونچالوفسکی دوستی اش با تارکوفسکی را این چنین به خاطر می آورد: وقتی که مدرسه می رفتیم اولین بار هم را ملاقات کردیم، ما فیلم های غربی ساخته کارگردان بزرگی چون لوییس بونوئل و برگمان را مشتاقانه با هم به تماشا می نشستیم. در آنزمان هرگز فکر نمی کردیم او یک روز تبدیل به اسطوره شود. درک آندری به عنوان یک شمایل برای من آسان نیست. برای من او همچون یک انسان واقعی است.

کونچالوفسکی در این گفتگو همچنین  به خاطر می آورد که در دهه ۸۰ میلادی مدتی راننده شخصی بیلی وایلدر کارگردان اسطوره ای سینمای جهان بود، او که در دهه ۸۰ میلادی برای ساخت چندین فیلم به هالیوود آمده بود، برای مدتی کوتاه راننده بیلی وایلدر در اطراف هالیوود بود.

کارگردان «قطار افسار گسیخته» از بیلی وایلدر به عنوان یکی از مربیان و استادان خود یاد می کند. او همین طور از کار با رابرت میچم و سیلوستر استالونه نیز سخن گفت.

کونچالوفسکی درباره استالونه خاطره بامزه ای نقل می کند. او می گوید وقتی استالونه تقاضای نقش دیگری را کرد، رییس استودیو به ستاره «راکی» و «رامبو» گفت: خفه شو و فقط پیراهنت را در بیاور (این جمله اشاره دارد به پوشش کاراکترهای مشهور استالونه مثل راکی و رامبو در سینما.)

محمدامین شکاری

 

کونچالوفسکی در کنار تارکوفسکی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000