فیلم‌های پذیرفته شده در دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه اعلام شد/ اسامی ۳۸ اثر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۶

فیلم‌های پذیرفته شده در دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه اعلام شد/ اسامی ۳۸ اثر

فیلم های برگزیده دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران در نشست خبری دبیر این رویداد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار صبا، مراسم رونمایی از پوستر و معرفی فیلم های برگزیده دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه با حضور آرمین ایثاریان دبیر این رویداد در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

آرمین ایثاریان دبیر این دوره از جشن در ابتدا گفت: پروسه انتخاب فیلم ها از میان ۴۱۵ فیلم طی ۱۲ روز صورت گرفت و فیلم ها دیده شد و برگزیده های آن را در جشن خواهیم دید.

وی در ادامه از ابراهیم فروزش کارگردان و علی باقری طراح پوستر و سعید پوراسماعیلی رییس انجمن فیلم کوتاه ایران دعوت کرد روی سن حضور یابند تا از پوستر این دوره جشن رونمایی شود.

ابراهیم فروزش در این مراسم به ارایه خاطراتی از دوران دانشجویی خود در دانشکده هنرهای دراماتیک پرداخت و گفت: ما جزو اولین دوره های دانشجویان این دانشکده بودیم که در شرایط سخت فیلم ساختیم.

وی افزود: تز سینمایی من فیلم «سوداگران» بود که با دوربین امانی یکی از دانشجویان ساختم و نوبتی همه دانشجویان برای ساخت فیلم خود از آن استفاده می کردند.

این کارگردان که سابقه چند دهه فیلمسازی دارد، گفت: دانشکده ما هیچ امکاناتی نداشت و ما هم پول نداشتیم و به سختی فیلم ساختیم.

وی ادامه داد: امروز دست هر بچه ای یک دوربین عکاسی است و سینما از درون خانواده ها زاییده می شود و کسانی که مشتاقند آن را دنبال می کنند.

کارگردان «خمره» به دوران حضورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم اشاره کرد و گفت: در آن زمان چهار فیلم از کیارستمی و دیگران در کانون ساخته شد که در جشنواره ها جوایزی به آنها داده شد.

وی با اشاره به علاقه مندی جوانان به فیلمسازی بیان کرد: در فیلم های کوتاه آثار فوق العاده زیادی را شاهدیم اما آینده سینمای ایران در شرایطی که این میزان علاقه مندی هست و حمایت مالی هم صورت نمی گیرد، به کجا می رود؟

فروزش تاکید کرد: سینما جای روزگار گذراندن نیست و باید دغدغه و علاقه وجود داشته باشد.

در ادامه از پوستر دهمین جشن رونمایی شد و علی باقری درباره این رونمایی گفت: مراسم رونمایی از پوستر یعنی به پوستر شخصیت داده شده و این جای تشکر دارد.

وی افزود: در طراحی این پوستر از عدد ۱۰ استفاده کرده ام و کودکی حدود ۱۰ ساله را کنار حلقه فیلم که شبیه صفر است قرار داده ام که یادآور دهمین جشن است.

پوراسماعیلی رییس انجمن فیلم کوتاه ایران هم از همه کسانی که در برگزاری این دوره همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: برخی اعضای هیات انتخاب از فیلم های این دوره شاکی بودند چراکه دیدن آنها به لحاظ روحی به آنها آسیب زده بود و این بخشی از کار انتخاب فیلم هاست.

وی ابراز امیدواری کرد که این دوره بهترین دوره جشن مستقل فیلم کوتاه ایران باشد و بتوان گفت که در بهترین نقطه این جشن ها در طول ۱۰ سال برگزاری ایستاده ایم.

در ادامه با نمایش کلیپ اسامی ۳۸ فیلم پذیرفته شده اعلام شد که عبارتند از:

حلق آویز (رقیه توکلی)، آیسان (مهرشاد خردمندی)، اس (حامد اصلانی)، امتحان (سونیا حداد)، شهروند (مهدی مختاری)، سکوت (وهاب گایینی)، شکستگی (شهرام خطی)، غول (سامان حقیقی وند)، گربه خیس (محمد داودی)، دزدانه (مهران امیری حسینی)، عصرگاو آهن (سید محسن مهاجری)، عزیز (سید مهدی موسوی برزکی)، او که اهلی نشد (صالح کاشفی)، تشریح (سیاوش شهابی)، تاناکورا (امیررضا رشتی/سید میثم حسنی/حامد پریزاده)، آزاده (میرعباس خسروی نژاد)، ۲۰ (بهرنگ میرزایی)، قاب نهایی (محمود پوینده)، دُم اژدها (سعید کشاورز)، اوریگامی (مرجان هاشمی)، رآی (سپیده برنجی)، به هیچکس نگو (سحر ستوده)، دابُر (سعید نجاتی)، ماچ سینمایی (کریم لک زاده)، محاق (کیوان عدالتی فرد)، چندش (رضا نجاتی)، برف های سپید سرگردان (محمد رضا وطن دوست)، سور بز (سعید زمانیان)، دیسک خش دار (شهاب آب روشن)، کرگدن (آرمین پور محمد)، ملاقات (آزاده موسوی)، من زالم (هومن نادری)، پاندای قرمز (علی پاک نیا)، به چیزی دست نزن (ارغوان حیدر اسلام)، لووپ (امید صفایی زیبا)، دَم (ناصر ضمیری)، آتامان (احسان عباس زاده)، ژوان (کاوه جاهد).

فیلم های «دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران» را بردیا یادگاری، بهروز بادروج، درناز حاجیها، سوگل رضوانی، فرید دغاغله، کاوه سجادی حسینی، محمد حمزه‌ای، محمود غفاری، هادی معنوی‌پور، یلدا جبلی انتخاب کرده اند.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است