کتاب‌ جدید نشر چشمه به بازار آمد/ پسر عزیزم تو اخراجی! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۸

کتاب‌ جدید نشر چشمه به بازار آمد/ پسر عزیزم تو اخراجی!

«پسر عزیزم تو اخراجی» نوشته‌ جوردی سییررا آی‌فبرا با ترجمه‌ مینا کریمیان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، رمان نوجوان «پسر عزیزم تو اخراجی» نوشته‌ جوردی سییررا آی‌فبرا با ترجمه‌ مینا کریمیان از سوی کتاب چ (کتاب کودک و نوجوان نشرچشمه) منتشر شد و همچنین مجموعه داستان «تقدیم به چند داستان کوتاه» نوشته‌ محمدحسن شهسواری به‌ زودی از سوی نشرچشمه منتشر می‌شود.

جوردی سییررا آی فبرا در بارسلون اسپانیا دنیا آمده و در دوازده‌سالگی اولین رمان بلندش را نوشته است. این نویسنده با بیش از چهارصد عنوان کتاب یکی از خوانده‌شده‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان است.

داستان این کتاب درباره‌ نوجوانی به نام میگل است که  به دلیل شلختگی، خراب‌کاری و نمره‌های افتضاحش از خانه اخراج شده و تا یک ماه بعد باید از خانه برود. میگل چندان موضوع را جدی نمی‌گیرد تا این‌که آن روز وحشتناک فرا می‌رسد و ناگهان می‌بیند در خیابان ایستاده است!

در بخشی از کتاب می خوانیم: «با توجه به این‌که در هفته‌های گذشته مدام بی‌نظم‌تر شده‌ای، همچنین نظر به مشکلاتی که در ماه‌ها و سال‌های گذشته، یعنی از وقتی شروع به چهار دست‌ و پا رفتن کردی تا به‌ حال ایجاد کرده‌ای و چون به نظر نمی‌رسد هیچ قصدی داشته باشی که رفتارت را اصلاح کنی، با کمال ناراحتی مجبورم مراتب اخراجت را اعلام کنم. این حکم پس از گذشت سه روز عملی خواهد شد…»

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است