کارگاهی برای بروز نبوغ شعر با حضور عبدالجبار کاکایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۰

کارگاهی برای بروز نبوغ شعر با حضور عبدالجبار کاکایی

کارگاه‌ تخصصی شعر ویژه‌ نوجوانان به همت کانون و با حضور عبدالجبار کاکایی برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگاه تخصصی شعر ویژه نوجوانان با حضور عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برپا می‌شود.

کاکایی درباره چگونگی برگزاری این کارگاه گفت: اولین بار است که به عنوان مدرس با کانون پرورش فکری همکاری می‌کنم، بنابراین می‌خواهم تجربه‌ام در زمینه شعر را با نوجوانان به اشتراک بگذارم.

این شاعر با بیان این‌که انتقال دانسته‌ها در زمینه شعر به نسل جوان فرصت بروز استعدادها را فراهم می‌کند، افزود: این کارگاه‌ها برای نوجوانان علاقه‌مند به شعر نوعی محل عرضه فراورده‌های ذوقی آن‌هاست. آن‌هایی که فضایی برای بروز و رشد استعدادشان در زمینه شعر پیدا نکرده‌اند، اینجا فرصتی می‌یابند تا غریزه شعرشان را پرورش دهند.

کاکایی افزود: معمولا در مدارس استعدادها به درستی شناسایی نمی‌شوند و به همین دلیل، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته با برپایی کارگاه‌های تخصصی شعر، این خلا را پر کند.

وی با اشاره به سرفصل‌های قابل تدریس در این کارگاه‌ها گفت: بررسی و خوانش متون جدید و قدیم ادبی اصلی‌ترین سرفصل این کارگاه است. نوجوانان در دو شاخه مجزا به صورت یک جلسه در میان با اشعار قدیم و معاصر آشنا می‌شوند.

کاکایی ادامه داد: قصد دارم نوجوانان با مرور و خواندن مثنوی و بوستان سعدی، لذت ادبیات قدیم را بچشند. تفسیر و شرح اشعار و ترانه‌های معاصر نیز مرحله دیگری از این کارگاه است. به گفته کاکایی در این کارگاه‌ها، آثار نوجوانان نیز نقد کارگاهی خواهد شد.

این شاعر درباره استعدادیابی در این کارگاه‌ها نیز گفت: شناسایی استعدادها و سپس حمایت و معرفی نوجوانان به گروه‌های شعر و جشنواره‌ها از دست‌آوردهای این کارگاه‌ها خواهد بود.

کارگاه‌های تخصصی ویژه نوجوانان در فصل تابستان ۱۳۹۸ برای گروه‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال در رشته‌های مختلف در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و ‌نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است