آلبوم کردی برزو امیری در راه انتشار/ گیتار بیس همنشین سازهای سنتی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۲

آلبوم کردی برزو امیری در راه انتشار/ گیتار بیس همنشین سازهای سنتی می‌شود

آلبوم جدید برزو امیری که به زبان کردی است به زودی منتشر می شود.

برزو امیری آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه «ترنگ» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برنامه های پیش روی گروهش گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار آلبوم هستیم که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روانه بازار موسیقی می شود.

امیری افزود: ضبط این اثر موسیقایی را از اردیبهشت ماه شروع کردیم که ملودی از قاسم صفامنش و تنظیم و آهنگسازی قطعات به عهده خودم بوده است.

این آهنگساز با اعلام اینکه اسم این آلبوم «گاماسیاو» است که اسم رودخانه ای در کرمانشاه است، بیان کرد: تمامی قطعات این آلبوم به زبان کردی و جز یک قطعه که آن را بازسازی کرده ایم بقیه قطعات جدید هستند. سازبندی این اثر جدید است و سعی کردیم فضای جدیدی را ارایه دهیم زیرا فرم موسیقی جدی همراه با گیتار بیس است.

این نوازنده کمانچه قطعات آلبوم را اینگونه معرفی کرد: این آلبوم شامل هشت قطعه است و عنوان بعضی از قطعات آن آرام آرام، دختر خان، پریشان، آمان و … است. همچنین در این آلبوم از سازهای کمانچه، ویولن، سازهای کوبه ای، عود، گیتار بیس، بالابان، دیوان و… استفاده شده است.

سرپرست گروه «ترنگ» در پایان گفت: در این اثر فرشاد شالپوش، حامد پیران، ماهور زمانه پور، عارف میر عبدل باقی، سجاد صبایی، علی بشر دوست، مصباح قیصری و … به عنوان نوازنده حضور دارند.

غزاله سعادتی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است