خطر ۱۰ ماه حبس دور سر خالق «لئون: حرفه‌ای» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲
کمتر از ۲ ماه دیگر مشخص می‌شود

خطر ۱۰ ماه حبس دور سر خالق «لئون: حرفه‌ای»

لوک بسون در یک پرونده قضایی جدید، متهم به اخراج غیرقانونی دستیار شخصی خود شده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، لوک بسون سینماگر مشهور فرانسوی و بنیانگذار کمپانی EuropaCorp که در حال حاضر درگیر پرونده‌ای قضایی به اتهام آزار و اذیت جنسی است به دلیل اخراج غیرقانونی دستیار شخصی خود در زمان مرخصی پزشکی با خطر ۱۰ ماه زندان تعلیقی مواجه شده است.

دادستان فرانسوی این پرونده علاوه بر زندان خواستار جریمه ۳۰ و ۵۰ هزار یورویی لوک بسون و کمپانی متبوعش نیز شده است. نتیجه نهایی این پرونده که در دادگاه عالی بابیگنی در نزدیکی پاریس در جریان است روز ۸ ژانویه اعلام خواهد شد.

این دستیار شخصی که نامش در رسانه‌ها ذکر نشده، مادر مجرد ۵۰ ساله‌ای است که از ۴ سال پیش برای بسون کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۸ به اتهام «سوء رفتار» از سمت خود اخراج شد. مقامات قضایی مدعی هستند اخراج او آن هم در زمانی که در مرخصی درمانی به سر می‌برده، غیرقانونی بوده است.

بنا بر گزارش روزنامه لموند این فرد توسط ۴ دکتر – شامل دکتر مورد اعتماد کمپانی EuropaCorp– مورد معاینه قرار گرفته و عدم توانایی او برای کار کردن توسط آنان تایید شده بوده است. این دستیار که از زمان اخراج خود در یک روند درمانی ۱۳ ماهه قرار داشته، مدعی است در زمان همکاری خود با بسون همچون یک برده مورد استفاده قرار گرفته است.

کمپانی EuropaCorp در بیانیه‌ای که در روز چهارشنبه ۲۷ نوامبر منتشر کرده به این موضوع اشاره کرده است که فرد شاکی پیش از این، اتهامات خود را در دادگاه کار فرانسه موسوم به «Prud’hommes» مطرح کرده است و پرونده بر اساس رای این دادگاه که در ۹ اکتبر صادر شده به علت «نبود شواهد کافی درباره تبعیض در قطع همکاری» مختومه اعلام شده است.

از مشهورترین آثار سینمایی لوک بسون می توان به «تاکسی»، «عنصر پنجم»، «لئون»، و «دختری به نام نیکیتا» اشاره کرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است