نوعی خاص از تفکر موسیقایی به صداوسیما راه دارد/ مردم صاحب تشخیص هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵
حسن ناهید در گفتگو با صبا:

نوعی خاص از تفکر موسیقایی به صداوسیما راه دارد/ مردم صاحب تشخیص هستند

حسن ناهید می گوید رسانه بزرگى چون صدا و سيما بايد گوش و ذهن مخاطب خود را با موسيقى اصيل ايرانى بيشتر آشنا كند.

حسن ناهید موسیقیدان و نوازنده نی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با انتقاد از برخورد صدا و سیما با مقوله موسیقی گفت: بی تردید صدا وسیما می‌تواند برای ترویج موسیقى اصیل ایرانى موثر باشد ولی روش برخورد بخش مدیریت این رسانه با موسیقی، مناسبتى است.

وی افزود: هنرمندان متفکر و مستقل در این بخش به خدمت گرفته نمی‌شوند و اگر هم بشوند، مداوم نیست و به صورت فصلی است و چون شرایط برای همه هموار نیست، بى‌تردید نوعى خاص از موسیقى و تفکر موسیقایی می‌تواند در آنجا کار کند.

این نوازنده تاکید کرد: رسانه بزرگى چون صدا و سیما باید گوش و ذهن مخاطب خود را با موسیقى اصیل ایرانى بیشتر آشنا و البته باید به سلایق دیگر نیز توجه کند.

این موسیقیدان با اشاره به اینکه این سازمان آنچنان که باید به موسیقى اصیل ایرانى و در شان هفتاد میلیون ایرانى توجه نمی‌کند بر لزوم بررسی این موضوع و دلیل این نوع نگاه مدیران صدا و سیما به موسیقی تاکید کرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه فضای شنیداری جامعه چندان خوب نیست اما با این احوال هنوز مردم به موسیقى خوب و اصیل علاقه مند هستند. اگر اثری خوب ارائه شود، مردم آن را بسیار دوست خواهند داشت چون صاحب تشخیص هستند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است