هنرمند پول نمی‌خواهد حرمت می‌خواهد/ لزوم مراقبت از گوشِ مردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
هادی منتظری در گفتگو با صبا:

هنرمند پول نمی‌خواهد حرمت می‌خواهد/ لزوم مراقبت از گوشِ مردم

هادی منتظری می گوید هنرمند پول نمی‌خواهد بلکه حرمت می‌خواهد. هنرمند مانند یک چشمه است و اگر از آن برداشت نکنیم می‌خشکد.

هادی منتظری نوازنده ساز کمانچه در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره گرایش افرادی که به سمت آموزش موسیقی می روند به سازهای مختلف گفت: امروز بیشتر هنرجویان به سمت ساز گیتار و پیانو گرایش دارند زیرا در ماهواره یا سینما و… بیشتر این دو ساز را نشان می‌دهند در نتیجه فروش گیتار و پیانو در این مملکت بیداد می‌کند.

وی افزود: خیلی ها فرق بین کمانچه و ویولن را نمی‌داند و این فاجعه است. همچنین این موضوع بستگی به سیاست‌گذاری‌ها هم دارد که البته در چند سال اخیر با تغییر برخی رویکردها هنرجویان ساز کمانچه پیشرفت کرده‌اند.

این نوازنده با تاکید بر لزوم گشترش مراکز تدریس موسیقی بیان کرد: متاسفانه همه مراکزی که خصوصی تدریس می‌کنند دارای صلاحیت نیستند. مراکز صدور مجوز باید به کسانی مجوز بدهند که صلاحیت این کار را داشته باشند.

این مدرس کمانچه تاکید کرد: به طور کلی من با تنوع و تکثر موسیقی‌ موافق هستم زیرا ما اقشار مختلف داریم یعنی کارمند، کارگر، مهندس، دکتر و… داریم. جهان بینی این افراد متفاوت است در نتیجه خاستگاه‌های هنری متفاوتی هم دارند. همه حریم و حرمت دارند و باید موسیقی درست به آنها ارائه دهیم.

وی در پایان درباره وظیفه حمایت از هنرمندان و رسیدگی به امورشان گفت: هنرمند پول نمی‌خواهد بلکه حرمت می‌خواهد. هنرمند مانند یک چشمه است و اگر از آن برداشت نکنیم می‌خشکد. هنرمند نیاز به گوش مخاطبان دارد و باید مسر این ارتباط فرهنگی هموار و میسر باشد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است