نیما جاویدی با «سرخپوست» از جشنواره «جنایات و مکافات» جایزه گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱

نیما جاویدی با «سرخپوست» از جشنواره «جنایات و مکافات» جایزه گرفت

نیما جاویدی کارگردان ایرانی جایزه ویژه داوران دانشجو در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «جنایات و مکافات» استانبول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آناتولی، نهمین جشنواره فیلم «جنایات و مکافات» استانبول در حالی پایان یافت که نیما جاویدی با «سرخ‌پوست» جایزه ویژه داوران دانشجو را از آن خود کرد. وی پس از دریافت جایزه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در تالار فرهنگی جمال رشید‌ری منطقه حربیه استانبول برگزار شد، گفت: برای من دریافت این جایزه از دانشجویان یک افتخار است چون خودم را همیشه در سینما یک دانشجو می دانم و دانشجو خواهم ماند.

فهرست کامل برندگان در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جنایات و مکافات» استانبول به شرح زیر است:

بهترین فیلم: قبل از فرو رفتن از رود راتجن (استرالیا)

بهترین فیلم بلند «مانسیون» ترازوی طلایی: چیزهای کوچک از کیوانچ سزر (ترکیه)

جایزه ویژه داوران دانشجو: سرخ‌پوست از نیما جاویدی (ایران)

جایزه ویژه داوری: داور شماره ۸ از هونگ سئون وان (کره جنوبی)

بهترین پروژه فیلم کوتاه ترازوی طلایی: پریپتیا از مروه گزن

جایزه ویژه داوری رقابت پروژه فیلم کوتاه: تهمت از ملیح بیلیجی

در نهمین دوره این جشنواره در مجموع ۵۹ فیلم کوتاه و بلند نمایش داده شد، ۴۹ فیلم در قالب ۴ بخش شامل آثار بین المللی بلند، ترازوی عدالت، آثار بین المللی کوتاه و آثار کوتاه منتخب سابانجی برای دریافت جوایز به رقابت پرداخت.

صحرا کریمی کارگردان افغانستانی در این جشنواره که با فیلم «حوا، مریم، عایشه»، فیلم منتخب افغانستان برای جوایز اسکار ۲۰۲۰ در بخش ترازوی عدالت شرکت کرده است، به عنوان عضو هیات داوری که ریاست آن را زحل اولجای بازیگر سرشناس ترکیه بر عهده دارد، حضور یافت.

انور سایلاک بازیگر و کارگردان ترک، عزتا گرادوویچ مدیر هنری جشنواره فیلم سارایوو بوسنی و هرزگوین، ایونا اوریکارو کارگردان رومانیایی و میروسلاو ترزیچ کارگردان صربستانی دیگر داورهای این بخش هستند.

هدف از برگزاری این جشنواره نمایش فیلمهایی با ژانر جنایی، مکافات و عدالت جهت نقد و بررسی آنها در راستای توسعه و ارتقای فهم حقوق بشر، همبستگی و دموکراسی در جامعه است.

سال گذشته فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه از ایران یکی از هشت اثر بخش رقابتی آثار بلند سینمایی بود که در این جشنواره اکران شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است