پخش «نفوذ» در دهه فجر در گروی تامین بودجه/ مشکل حل نشده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
جواد شمقدری به صبا گفت:

پخش «نفوذ» در دهه فجر در گروی تامین بودجه/ مشکل حل نشده است

کارگردان سریال «نفوذ» اعلام کرد اگر بودجه این کار به موقع تامین نشود برای پخش در فجر 98 آماده نمی شود.
جواد شمقدری کارگردان سریال «نفوذ» که ۱۰ قسمت ابتدایی آن به نام «خط» تماس در بهمن سال گذشت روی آنتن شبکه یک رفت در پاسخ به خبرنگار صبا مبنی بر اینکه با توجه به گفته های مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک مبنی بر رفع مشکل مالی سریال «نفوذ»، آیا پیش تولید این کار آغاز شده است یا خیر، گفت: حدود یک ماه پیش برای ادامه کار توافق هایی شد که بودجه تامین شود تا ما بتوانیم کار را شروع کنیم اما تا الان اتفاقی نیفتاده است.
وی درباره زمان پخش «نفوذ» باتوجه به اینکه مدیر شبکه یک از پخش این سریال برای دهه فجر خبر داده است، توضیح داد: پخش «نفوذ» در دهه فجر بستگی به شروع ساخت پروژه دارد. طبیعتاً هر چقدر زمان مراحل پیش تولید و تصویربرداری سریال به عقب بیفتد، امکان دارد «نفوذ» به پخش در دهه فجر نرسد.
شمقدری در پایان با بیان این موضوع که تمام عوامل پروژه «نفوذ» دستمزد خود را دریافت نکرده اند، اضهار کرد: تا قبل از آنکه تهیه کننده با عوامل تسویه حساب کند نمی توانیم مرحله پیش تولید کار جدید را شروع کنیم. البته خودم و چند نفر از دوستانم پیگیر بعضی مسایل هستیم اما حرکت اصلی پروژه زمانی شروع می شود که مشکلات مالی برطرف شود.
«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز ۳ در خجیر، فاز ۴ در گنبد و مشهد و همچنین فاز ۵ در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است