جزییات تاسیس انجمن صنفی کارگری منتقدان و نویسندگان سینما/ معرفی هیات موسس | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
جعفر گودرزی به صبا خبر داد:

جزییات تاسیس انجمن صنفی کارگری منتقدان و نویسندگان سینما/ معرفی هیات موسس

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینما جزییات ثبت این انجمن به عنوان صنف در وزارت کار را تشریح و اعضای هیات موسس را معرفی کرد.

جعفر گودرزی عضو هیات موسس انجمن صنفی کارگری «منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی» درباره اهمیت تشکیل این مجمع که روز شنبه ۲۲ تیرماه در خانه سینما برگزار می شود در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی هم باید مانند صنوف دیگر خانه سینما ثبت قانونی شود تا بتواند مشروعیت داشته باشند و اولین مرحله ثبت قانونی این است که مجمع عمومی برگزار شود و با انجام این مراحل، انجمنی که تاکنون بوده است منحل می شود و انجمن دیگری شروع به کار می کند.

وی ادامه داد: اعضای هیات موسس انجمن صنفی کارگری «منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی» شامل من، غلامرضا پنج تن طوسی و الهام حسامی هستیم و این هیات موسس از زمانی که مجمع عمومی برگزار شود، کنار گذاشته می شوند و از آن به بعد مجمع فقط هیات مدیره و بازرس خود را می شناسد و روند خود را با اساسنامه و شرایط جدید ادامه می دهد.

گودرزی درباره انتقادهایی که به تشکیل این انجمن به دلیل ازبین رفتن استقلال اعضا می شود، اذعان کرد: جالب است که دوستانی که انتقاد می کنند، خودشان در مجمع عمومی حاضر بودند و از آن ها نظرسنجی شد که آیا موافق حضور ما در وزارت کار هستند یا نه که اعضا موافق بودند و پذیرفتند. اگر ما ثبت قانونی نشویم نمی توانیم شماره ثبت داشته باشیم و مکاتبه کنیم چون قانونی نیستیم.

این نویسنده و منتقد اضافه کرد: قرار نیست با ثبت قانونی، زیر سلطه جایی باشیم و وزارت کار با ما کاری ندارد و فقط ثبت قانونی می شویم. مگر بقیه صنف ها که ثبت قانونی شدند، وزارت کار برای آن ها چیزی تعیین کرده یا دستورالعملی مشخص کرده است؟ آن ها ثبت شده اند که بتوانند ادامه فعالیت و حیات داشته باشند. در خانه سینما ۳ یا ۴ صنف دیگر به جز ما وجود دارند که باید مجمع تشکیل دهند تا شناسه بگیرند و مراحل قانونی آن ها طی شود.

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینما با اشاره به اینکه ۵۰ قرارداد از طرف اعضا ثبت شده است، اذعان کرد: اعضایی که قرارداد آن ها ثبت شده است، باید حتما در جلسه مجمع حضور داشته باشند و اولویت با حضور آن هاست. باید صورت جلسه ها امضا شود تا باقی مراحل قانونی را طی کنیم و اگر به حد نصاب نرسد، زمان را از دست می دهیم و باید ببینیم مجدد وزارت کار چه زمانی را برای تشکیل مجدد مجمع مشخص می کند.

گودرزی در پایان گفت: برای اطلاع افرادی که درباره این مجمع حواشی ایجاد می کنند و به این طرح انتقاد دارند، باید بگویم زمانی که مجمع ثبت قانونی شود شکل بهتری به خود می گیرد. درجلسه ای که پیش از این با حضور اعضا برگزار شد، با مشورت دوستان به این نتیجه رسیدیم که ثبت وزارت کار شویم و با صورت جلسه ای که امضا شد دنبال این کار رفتیم، وگرنه سرخود نمی توانستیم این کار را بکنیم و این رفتارها و انتقادها برایم عجیب است.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است