کلام در موسیقی آذری مهم است/ لزوم توجه به موسیقی اقوام | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۴
وحید اسدالهی در گفتگو با صبا:

کلام در موسیقی آذری مهم است/ لزوم توجه به موسیقی اقوام

گروه موسیقی «وحید اسدالهی» به سرپرستی این نوازنده و موسیقی‌دان ایرانی روز 14 آذرماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می روند.

وحید اسدالهی نوازنده و موسیقی‌دان ایرانی که از چهره‌های شناخته شده موسیقی آذری و از نوازندگان ساز «نقاره» محسوب می شود، ۱۴ آذر با گروه خود در تالار وحدت روی صحنه می رود.

وی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره جزییات این اجرا توضیح داد: موسیقی آذربایجانی موسیقی شادی است و با همه مردم در هر جای کشور ارتباط برقرار می کند. حتی اگر زبان آذری را متوجه نشوید به دلیل جذابیت های موسیقی آذری از آن لذت می برید.

این نوازنده در اظهار کرد: من با تنظیمات جدید روی آثار فولکلوریک تلاش کردم تصنیف ها و ردیف های آوازی و رنگ ها را در دستگاه ها به طریقی به یکدیگر متصل کنم و شنونده از شنیدن قطعات آذری نهایت لذت را ببرد.

اسدالهی با تأکید بر لزوم توجه به موسیقی فولکلوریک بیان کرد: کلام در موسیقی آذری بسیار مهم است. چرا که بسیاری از هنرمندان به این قضیه حساس هستند و نقدهای زیادی به دیگر نوازندگان و خوانندگان دارند اما وقتی خودشان روی صحنه می روند، موسیقی فولکلوریک را از بین می برند و به گوش مردم می رسانند. در صورتی که اقوام مختلف موسیقی خاص خودشان را دارند و باید با دقت بیشتری آن را روی صحنه اجرا کرد.

وحید اسدالهی متولد سال ۱۳۳۹ در اردبیل است. او در ۱۱ سالگی نوازندگی نقاره را نزد هوشنگ زیوه آغاز کرد. بعدها در سال ۱۳۵۴ و سن ۱۵ سالگی با زنده‌یاد علی سلیمی نوازنده تار آشنا شد و از سال ۵۴ تا سال ۵۷ به عنوان نوازنده ثابت ساز نقاره در آثار زنده‌یاد سلیمی با او همراهی کرد.

اسدالهی از سال ۱۳۸۵، سرپرستی ارکستر موسیقی آذربایجانی صداوسیما را بر عهده گرفت و دو بار موفق به کسب مقام اول در جشنواره موسیقی فجر شده است و عضویت در هیئت داوران جشنواره موسیقی نواحی (کرمان ـ ۱۳۸۰) در کارنامه هنری او ثبت شده است.

نوازندگان این کنسرت عبارتند از: وحید اسدالهی: ناغارا، رضا اسدالهی: ناغارا،کاخن،جیمبی، مراد اسدالهی: گارمون، ماندانا غفاری: پیانو، تارا موسویان: کوبه ای، افشار نامور: تار، سعید میرزازاده: کمانچه، فرامرزجوادی: گیتار،قوپوز، رضا فرساد: کیبورد، خوانندگان: بهاءالدین خراسانی،شهاب میرزایی، خواننده میهمان: افشار موذن زاده.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000