برنامه‌هایی که در تابستان پخش می‌شوند محکوم به فنا هستند/ اجرای «خانه مهر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۰
حسین رفیعی در گفتگو با صبا:

برنامه‌هایی که در تابستان پخش می‌شوند محکوم به فنا هستند/ اجرای «خانه مهر»

حسین رفیعی معتقد است سریال ها و برنامه های که در تابستان پخش می شوند، محکوم به فنا هستند.

حسین رفیعی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت های خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول تمرین یک تئاتر هستم. همچنین در مجموعه «ناخونک» به کارگردانی یزدان فتوحی و سریال «محرمانه» حضور داشتم که «ناخونک» همچنان در برخی از شبکه های استانی روی آنتن است و پخش «محرمانه» به کارگردانی مسلم تهرانی نیز به تازگی به پایان رسیده است.

وی افزود: همچنین اجرای سری جدید برنامه «خانه مهر» را که سال هاست از شبکه جام‌جم روی آنتن می رود، برعهده گرفته ام که قرار است همراه یک نفر دیگر برنامه را اجرا کنیم. ما اجرای برنامه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه را برعهده داریم و روزهای پنجشنبه و جمعه مجری برنامه فرد دیگری است. «خانه مهر» از دوشنبه تا جمعه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران به مدت یک ساعت روز آنتن شبکه جهانی جام‌جم می‌رود.

مجری «خانه مهر» درباره رویکرد این برنامه توضیح داد: «خانه مهر» برنامه ای خانواده محور است که در آن درباره آشپزی، مهارت های زندگی، ایران شناسی و در کل درباره هر آنچه که به مقوله خانواده مربوط است، صحبت می‌کنیم. همچنین کارشناس‌های متخصص در زمینه‌های مختلف در برنامه حضور پیدا می‌کنند و درباره موضوعات مختلفی با آن‌ها گفتگو می‌کنیم. در کل تلاش ما این است که برای ایرانیان فارسی زبان خارج از کشور و در کل فارسی زبانان برنامه‌ای خانواده محور روی آنتن ببریم.

رفیعی با بیان اینکه «خانه مهر» به نوعی به فرهنگ خانواده‌های ایرانی‌ها می‌پردازد، عنوان کرد: شاید حدود ۶۰ درصد از برنامه درباره غذا و دستورالعمل پخت غذاهای محلی و سنتی است که حتی در بخش کارشناسی نیز درباره غذاهای بین الملل هم صحبت می‌کنیم.

وی درباره دلیل حضور خود در این برنامه مطرح کرد: من سابقه اجرا برنامه های ترکیبی در شبکه جام و جم را داشته ام اما اجرای این برنامه با رویکرد خانواده شاید برای اولین بار است که برای من اتفاق افتاده و از این بابت خوشحال هستم.

مجری «خانه مهر» درباره اجرای دو نفره این برنامه نیز تصریح کرد: دو مجری که برای اجرای یک برنامه باید به گونه ای انتخاب شوند که بتوانند با هم هماهنگ و یک سری ویژگی‌های مشترک به لحاظ تفکر، به کار بردن کلمات و اطلاعات عمومی داشته باشند و حداقل ۵۰ درصد از افکار آن‌ها به هم نزدیک باشد. اگرچه تفاوت‌های اجرا و ضرب آهنگ‌های مختلف باعث جذابیت برنامه می‌شود و لزومی ندارد دو مجری عین هم اجرا کنند اما نبود هماهنگی های لازم بین دو نفر وجود نداشته باشد، مخاطب لذت نمی‌برد.

تجربه حضور در «ناخونک»

رفیعی که در سریال «ناخونک» نیز بازی کرده است درباره تجربه حضور خود در این سریال عنوان کرد: من به عنوان بازیگر آن چیزی را که از من خواسته شد، اجرا کردم و اگر بازی در نقشی را بپذیرم تمام انرژی ام را برای آن نقش می‌گذارم که در «ناخونک» نیز این اتفاق افتاد. بازی در کنار مریم امیرجلالی و و عزت الله مهرآوران که نقش پدر من را ایفا کرد لذت بردم و برای من خیلی جذاب بود.

وی درباره بازخورد سریال نزد مخاطبان نیز اظهار کرد: رویکرد سریال طنز انتقادی بود و طبیعی است که بعضی افراد دوست داشتند و بعضی دیگر هم چون نقد بود برنتابیده و دوست نداشتند اما زمان پخش یک برنامه به آن خیلی کمک می‌کند که بیننده‌ها بتوانند آن را ببینند. بهترین زمان پخش یک برنامه زمانی است که مردم از سر کار آمدند و می‌خواهند پای تلویزیون بنشینند.

بیننده های تلویزیون فقط مختص تهران نیست

بازیگر «نانونک» ادامه داد: شاید نزدیک به ۸۰ درصد از مخاطبان تلویزیون در شهرستان ها هستند و بیننده های تلویزیون فقط مختص تهران نیست و باید زمان پخش برنامه به گونه ای باشد که مخاطب سر کار نباشد. همچنین من معتقدم برنامه و سریال‌هایی که در تابستان پخش می‌شود محکوم به فنا هستند چون فصل سفر است و به دلیل بلند بودن روزها تفریح خانواده ها در شب است. بهترین زمان برای پخش برنامه و دیده شدن آن فصل پاییز و زمستان است به دلیل آنکه کمتر خانواده ها به سفر می‌روند و هوا زود تاریک می‌شود و سرگرمی آن‌ها این است که تلویزیون نگاه کنند.

رفیعی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اتمام پخش فصل دوم سریال «محرمانه» قرار است فصل بعدی آن نیز ساخته شود یا نه؟ گفت: ما در «محرمانه» ناگفته های نوجوانان و خانواده های آن‌ها، ارتباط پدر با فرزند و برعکس و ارتباط پدران و مادران روایت کردیم. من می‌دانم که دغدغه عوامل سریال صرفا تولید یک برنامه ۵۰ قسمتی نیست بلکه دغدغه ساخت برنامه ای را دارند که نظرها و ایده‌هایی را که در ذهنشان هستند، اعمال کنند.

وی در پایان توضیح داد: در این سریال حدود ۷۰ درصد بازیگران نوجوانان حضور داشتندکه هیچ وقت کار اجرا و بازیگری نکرده بودند و ما به آن‌ها اطمینان کردیم و فرصت دادیم در برنامه ای که قرار است درباره آن‌ها حرف زده شود حضور داشته باشند و به عقیده من کار علمی و درستی بود. صحبتی هایی برای ساخت فصل سوم شده است اما باید ببینیم آیا اراده ای برای تولید این برنامه وجود دارد یا نه و شاید به نتیجه های دیگری برسند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است