آثار مستند ۳۹ کشور روی پرده‌ «سینماحقیقت» می رود/ آلمانی‌ها در صدر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

آثار مستند ۳۹ کشور روی پرده‌ «سینماحقیقت» می رود/ آلمانی‌ها در صدر

از میان آثار 39 کشور خارجی حاضر در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، آلمانی‌ها با 8 فیلم در صدر جای گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از جمع ۵۵ فیلم مستند تولیدی ۳۹ کشور خارجی که در بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با ۸ فیلم در صدر جای گرفتند. پس از آلمانی‌ها، مستندسازان کشور فرانسه با ۷ فیلم در رتبه دوم این فهرست جای دارند و ایتالیا و آمریکا نیز با ۶ فیلم در این دوره‌ از جشنواره حضور دارند.

از کشورهای هلند، نروژ، لتونی، لیتوانی و قطر، ۳ فیلم در سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود. مستندسازان روسیه، اسپانیا، لهستان، ترکیه، مصر، صربستان، بوسنی، استونی، افغانستان، اتریش، انگلستان، مجارستان هم با ۲ فیلم در جشنواره امسال حضور دارند.

سایر کشورهایی که با یک فیلم به سینماحقیقت آمده‌اند، شامل بلژیک، استرالیا، ژاپن، اندونزی، سوئیس، مقدونیه، کامیوج، قبرس، جمهوری‌چک، سوئد، سودان، چاد، آرژانتین، ایرلند، غنا، مجارستان، رومانی، پرتغال، کرواسی و اوکراین است.

برخی فیلم‌ها، تولید مشترک کشورهای مختلف است.

به این ترتیب، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت میزبان آثاری از پنج قاره جهان است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است