سینمای امروز ما شبیه سینمای دسته چندم هند و آمریکا شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
مهدی رحمانی در گفتگو با صبا:

سینمای امروز ما شبیه سینمای دسته چندم هند و آمریکا شده است

مهدی رحمانی نویسنده و کارگردان معتقدست سینمای ایران چیزی شبیه سینمای دسته چندم هند و آمریکا شده است.

مهدی رحمانی

مهدی رحمانی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت سینمای هنری و تجربی در امروز سینمای ایران مطرح کرد: سینمای ایران در حال حاضر از روزهای اوجش فاصله گرفته و دچار رکود اساسی شده است و چشم امید سینمای ایران به فیلم‌های تجربی یا جریان آلترناتیو است.

وی با اشاره به اینکه اکثر این فیلم‌ها در گروه «هنروتجربه» اکران می‌شوند و یا اکران‌های محدود دارند، گفت: اگر این فیلم ها در سرگروه های دیگر اکران شوند گویی قرارست زمان خالی اکران فیلم های بدنه را پر کنند و به همین دلیل به شکل بدی اکران می‌شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «برف» درباره وضعیت حضورهای خارجی سینمای ایران نیز بیان کرد: موفقیت‌های سینمای ایران نسبت به قبل کم شده است. در گذشته آنقدر جایزه‌های بزرگ می‌گرفتیم که جایزه‌های جشنواره‌های کوچک اصلا به چشم نمی‌آمدند ولی الان برعکس شده و بیشتر فیلمسازها به جشنواره‌های کوچک دل خوش کرده‌اند.

کارگردان «پنهان» درباره فیلم‌های تولیدی و ذائقه مخاطب نیز توضیح داد: ذائقه تربیت شدنی است. آموزش و پرورش سال‌هاست وظیفه تربیتی خود را به درستی انجام نمی دهد و به همین دلیل چند نسل جامعه دچار آسیب های اخلاقی از جمله بی سلیقگی شده است.

به گفته وی، در چنین شرایطی که اقتصاد سینما هم متزلزل است سینما به مخاطب خود نگاه می‌کند و آن چیزی که او دوست دارد می‌سازد.

رحمانی ادامه داد: در دهه هفتاد مردم در صف برای دیدن فیلم‌های بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی و… می‌ایستادند. در حال حاضر متاسفانه حمایتی در تولید و اکران برای سینمای اندیشمند وجود ندارد بنابراین به هر آن چیزی که مردم واکنش نشان می‌دهند یا می‌خندند توجه و آن را تولید می‌کنند. سینمای امروز ما به چیزی شبیه سینمای دسته چندم هند و آمریکا تبدیل شده است که اثرشان در لحظه است و اندیشه را هدف نمی‌گیرد.

رحمانی در پایان با آرزوی بهبود شرایط جامعه و سینمای کشور درباره کار آینده خود گفت: در تدارک تولید فلیم سینمایی بعدی خود هستم که در آینده خبرهای آن را اعلام خواهم کرد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است