سانحه باعث کم‌کاری‌ام شده است/ توزیع نقش‌ها با پارتی‌بازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۸
غلامحسین لطفی در گفتگو با صبا:

سانحه باعث کم‌کاری‌ام شده است/ توزیع نقش‌ها با پارتی‌بازی

غلامحسین لطفی درباره غیبت چند ساله خود از بازیگری توضیح داد و از برخی مسایل امروز سینما و تلویزیون گله کرد.

غلامحسین لطفی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره غیبت چندساله خود در دنیای بازیگری گفت: چند سال پیش سر سریالی که مشغول آن بودم از بلندی افتادم و پاهایم آسیب دید و همچنان این مشکل همراه من است.

وی ادامه داد: البته که مشکل پا مساله من نیست چون بازیگر تا زمان مرگش هم باید آماده باشد و من هم تمام و کمال آماده هستم اما کارهایی که در این مدت به من پیشنهاد شده یا متن‌های خوبی نداشتند و یا مورد علاقه من نبوده‌اند چون برخلاف بعضی از دوستان که حتی کارهایی را که دوست ندارند هم کار می‌کنند، کارهایی که دوست نداشته باشم و متن خوبی نداشته باشد انجام نمی‌دهم.

بازیگر «خانه به دوش» با اشاره به پرداخت نشدن دستمزدها بیان کرد: در کشورهای دیگر برای پخش مجدد یک سریال هشتاد درصد از دستمزد ابتدایی را پرداخت می‌کنند این درحالی است که در کشور ما همان دستمزد اول را هم کامل پرداخت نمی‌کنند. این باعث بی تفاوتی می‌شود و روحیه‌ای باقی نمی‌گذارد.

کارگردان سریال «آیینه» درباره وضعیت بازیگری نیز توضیح داد: امروزه نقش‌ها بر اساس منافع شخصی به افراد داده می‌شود و پارتی بازی مساله ای است که زیاد به چشم می‌خورد و من چون این کار و حرفه را علمی یاد گرفته‌ام هیچ موقع قائل به این کارها نبودم و معتقدم وقتی کسی کارش خوب است نیازی به این حرف‌ها ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر تولیدات بزن برو شده و مدام درحال تکرار هستند. حتی بازیگرها هم تکرار می‌شوند و فقط اسمشان در فیلم‌ها عوض می‌شود.

لطفی در پایان با گِله از کمک نکردن بیمه در طول درمان و پرداخت نشدن مطالبات خود مطرح کرد: من کم کار نیستم. عامل این اتفاق چیز دیگری است و دلیل دیگری دارد وگرنه من همیشه حاضر و آماده برای کار کردن هستم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است