«فصل ماهی سفید» برگرفته از «باغ آلبالو» است/ بازی متفاوت ژاله علو | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
قربان نجفی در گفتگو با صبا:

«فصل ماهی سفید» برگرفته از «باغ آلبالو» است/ بازی متفاوت ژاله علو

قربان نجفی امسال قصد دارد با فیلم «فصل ماهی سفید» در جشنواره ملی فیلم فجر حضور یابد.

قربان نجفی نویسنده و کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» که به تازگی مجوز نمایش آن صادر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فیلم خود گفت: «فصل ماهی سفید» اثری برگرفته از «باغ آلبالو» نوشته چخوف است.

وی با اشار به اینکه فیلمنامه اش ریشه و اسکلت قوی دارد، بیان کرد: خیلی به متن «باغ آلبالو» وفادار نبودم و تلاش کردم فیلمی داستان محور با استخوان بندی خوب بسازم.

نجفی درباره موضوع «فصل ماهی سفید» بیان کرد: قصه در شمال ایران می‌گذرد و درباره زمین‌های آن منطقه و درگیری‌ها و مشکلاتی است که وجود دارد.

کارگردان «فصل ماهی سفید» با بیان اینکه از شانزده شخصیت فیلم چهارده تا اصلی هستند مطرح کرد: در کنار بازیگران باتجربه و باسابقه تلاش کردیم تا از بازیگران جوان در نقش‌های اصلی استفاده کنیم و یکی از سورپرایزهای من در این فیلم بازی ژاله علو است.

این بازیگر تلویزیون و سینما با اشاره به ثبت نام «فصل ماهی سفید» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: فیلم را برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر ثبت نام کردیم و امیدواریم برای اولین بار در جشنواره دیده شود.

این بازیگر سینما که اولین فیلمش را ساخته است با اعلام اینکه برای اکران پخش فیلم به عهده حبیب اسماعیلی است، توضیح داد: با توجه به اینکه داستان فیلم جذاب و درامی است که در آن غم و شادی وجود دارد امیدواریم در این آشفته بازار سینما، اکران خوبی داشته باشیم. توقع ما رکورد زدن نیست اما امید داریم فروش متوسطی داشته باشیم تا ضرری شامل حال گروه نشود و مهم‌تر از آن امیدوارم مخاطبان و اصحاب رسانه و همه اهالی و دوستداران سینما فیلم را خوب و منصفانه ببینند.

نجفی در پایان درباره کارهای آینده خود نیز توضیح داد: یک فیلمنامه خوب داریم که برای سال آینده است و مجدد با آرش سجادی حسینی آن را کار خواهیم کرد. همچنین یک فیلمنامه دیگر هم دارم که هرچند موضوع آن مرتبط با ایران است اما لوکیشن‌های آن در خارج از کشور است و هنوز سرمایه‌گذار مشخصی برایش پیدا نکرده ام.

«فصل ماهی سفید» به نویسندگی و کارگردانی قربان نجفی و تهیه کنندگی مشترک علی گلبهاران و آرش سجادی حسینی به تازگی پروانه نمایش خود را دریافت کرده است.

فیلمبرداری «فصل ماهی سفید» به عهده علیرضا زرین دست بوده و طراحی صحنه و لباس آن را ملک جهان خزایی انجام داده است.

ژاله علو، محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کیمرام، شقایق دهقان، بیژن بنفشه خواه، بهزاد خداویسی، المیرا دهقانی، رها خدایاری، نورالدین جوابیان، عیسی حسینی، پریا مردانیان، نیلوفر عباسی، ناصر سجادی، قربان نجفی و جواد زرینچه در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است