«چراغ مطالعه» سیاست‌نامه نویسی در ایران را بررسی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳

«چراغ مطالعه» سیاست‌نامه نویسی در ایران را بررسی می‌کند

چهارمین قسمت از «چراغ مطالعه» امشب 6 آذرماه به موضوع سیاست‌نامه نویسی در ایران خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، قسمت چهارم برنامه «چراغ مطالعه» با حضور محمدرضا مرادی‌طادی که دکترای علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی دارد به موضوع سیاست‌نامه نویسی چیست و آیا اصلا چنین سنتی در ایران سده های میانه وجود داشته است؟ خواهد پرداخت.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی، کتاب «جریان سیاست نامه نویسی در تاریخ اندیشه سیاسی سده های میانه ایران همبستگی اقتصاد و سیاست …» را در سال ۱۳۹۷ روانه بازار نشر کرده است. وی در این کتاب به نوعی نظریه «ایران شهری» سید جواد طباطبایی را پی می‌گیرد و نگاهی انتقادی به آن داشته و دیدگاه خاص خود را ارایه کرده است. محمدرضا مرادی طادی نزدیک یک دهه است که به موضوع سیاست‌نامه نویسی در ایران علاقه‌مند شده است و در حوزه اندیشه سیاسی پژوهش‌های دامنه داری داشته است.

«چراغ مطالعه» شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این برنامه گفتگوهایی انتقادی را با نویسندگان علوم انسانی ترتیب می دهد و به بهانه کتاب‌هایشان با آن‌ها به گفتگو می‌نشیند و اجرای این برنامه را کورش علیانی بر عهده دارد.

«چراغ مطالعه» در ۲۰ قسمت به تهیه کنندگی مرتضی روحانی و علی خواجه در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار تولید شده است و شنبه ها ساعت ۲۱ به روی آنتن می رود و بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ و دوشنبه‌ها ساعت ۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است