اتفاقات هنری در شهرستان‌ها حمایت دولت را ندارد/ رویدادی از اصفهان در خارج | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
مدیر گالری امروز در گفتگو با صبا:

اتفاقات هنری در شهرستان‌ها حمایت دولت را ندارد/ رویدادی از اصفهان در خارج

مدیر گالری «امروز» اصفهان با انتقاد از اینکه دولت از فعالیت هنری شهرستان ها اندازه تهران حمایت نمی کند، راه‌اندازی گالری های تازه در شهرستان ها را نویدبخش تمرکززدایی دانست.

مریم حسینی مدیر گالری «امروز» که از حدود یک سال و نیم گذشته فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار صبا درباره وضعیت گالری‌داری در شهرستان‌ها بیان کرد: اخبار خوبی از گالری های شهرستان به گوش می رسد و این نشان می دهد که تمرکز از روی تهران برداشته شده است.ی افزود: بسیاری از هنرمندان ایران متعلق به شهرستان ها هستند و باید به این موضوع پرداخته شود که چرا برخی هنرمندان شهرستانی در شهر خود در زمینه معرفی و ارایه آثارشان به نتیجه نمی رسند و به تهران مهاجرت می کنند.

مدیر گالری «امروز» با اعلام اینکه در اصفهان ۶ گالری فعال در زمینه هنر معاصر فعالیت می کند، توضیح داد: فضاهای نمایشگاهی و نمایشگاه‌های خوبی در این گالری ها برگزار می شود اما با وجود آن که گالری داران همه توان خود را به کار می گیرند اما انگیزه لازم را ندارند چراکه حمایتی از سوی بخش دولتی صورت نمی گیرد.
حسینی ادامه داد: بسیاری از اتفاقات خوب هنری در تهران با حمایت بخش دولتی همراه است اما در شهرستان ها این حرکت ها از حمایت دولت برخوردار نیست بنابراین گالری داران اصفهانی هم تا مدتی می توانند از جیب خود هزینه کنند و سرانجام اگر حمایتی از سوی بخش دولتی نداشته باشند، ناچار می شوند گالری خود را تعطیل کنند یا این که از راه های دیگری برای تامین هزینه های خود از جمله دریافت ورودی، اقدام کنند.
این گالری‌دار که گالری «امروز» را پنج سال پیش راه اندازی کرد است درباره روند فعالیت این مجموعه بیان کرد: گالری «امروز» در ابتدا کارش را به صورت مشترک با یک گالری دیگر شروع کرد و اکنون حدود یک سال و نیم است که مدیریت گالری «امروز» را شخصا برعهده دارم.
حسینی گفت: من از یک خانواده عاشق هنر می آیم، پدرم کلکتور آثار قدیمی است و خودم در رشته مامایی تحصیل کرده ام اما عاشق هنرم و دلم می خواهد اتفاقات خوب برای هنرمندان شهر من بیفتد.
مدیر گالری «امروز» درباره فروش آثار این گالری اظهار کرد: بیشتر خریداران ما کلکتورهایی هستند که از تهران به اصفهان می آیند و بخشی از فروش ما نیز به ارتباطات بین المللی گالری مان مربوط می شود و هنوز در اصفهان فروش آثار هنری به اندازه ای نیست که بتوان به آن اشاره کرد.
وی در پایان درباره حضور گالری «امروز» در رویدادهای خارجی هم بیان کرد: در برخی رویدادهای خارجی به صورت مشترک حضور داشته ایم اما به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت و رویدادی از اصفهان در خارج از ایران برگزار خواهیم کرد.
گالری اصفهان یکی از دو گالری شهرستانی شرکت کننده در دومین «تیرآرت» امسال بود که هفته گذشته در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است