هنرمندان ایران و جهان ۲۵ مجسمه را از دل سنگ بیرون کشیدند/ سمپوزیوم در خط پایان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

هنرمندان ایران و جهان ۲۵ مجسمه را از دل سنگ بیرون کشیدند/ سمپوزیوم در خط پایان

فردا آخرین روز از برگزاری نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران است و به زودی 25 مجسمه جدید اثر هنرمندان ایرانی و خارجی آماده نصب می شود.

سیدمجتبی موسوی دبیر نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره روند برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در روزهای سرد و بارندگی اواخر آبان ماه بیان کرد: سرما و بارندگی خللی در روند کار سمپوزیوم ایجاد نکرد و هنرمندان کار خود را در روزهای سرد و بارندگی با پوشش مناسب در غرفه های مسقف همچنان انجام دادند. همچنین هنرمندان بخش اصلی شامل هنرمندان ایرانی و خارجی در کنار برگزاری این رویداد، برنامه های دیگری هم برایشان تدارک دیده بودیم از جمله تهران گردی و بازدید از اماکن فرهنگی تهران، برخی پارک ها و مجسمه های نصب شده در سطح شهر که انجام شد و سفری یک روزه هم به قزوین داشتند که ضمن بازدید از اماکن تاریخی قزوین، جلسه ای هم اندیشی هم با هنرمندان قزوینی برگزار شد.

وی درباره نصب این آثار توضیح داد: محل نصب آثار نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران محدوده منطقه گردشگری عباس آباد است که محل دقیق آن بعد از برگزاری جلسات تخصصی در این زمینه مشخص خواهد شد.

موسوی درباره موضوع آثار بیان کرد: عمده آثار این سمپوزیوم، انتزاعی است و چند اثر فیگوراتیو هم در میان آنها هست که البته آنها هم فیگوراتیو انتزاعی محسوب می شوند.

دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در پایان تصریح کرد: کارگاه این سمپوزیوم تا پایان روز ۳ آذرماه فعال است و هنرمندان مشغول کار خواند بود و روز چهارم آذرماه مراسم اختتامیه را برگزار خواهیم کرد.

ثمره نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، خلق ۲۵ مجسمه از هنرمندان ایرانی و خارجی است که شامل ۱۵ اثر در بخش اصلی و ۱۰ اثر در بخش دانشجویی می شود.

مراسم اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران چهارم آذرماه برگزار می شود.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است