اصغر قصاب در «حکایت‌های کمال» هستم/ بازیگر باید نقش‌ها را نقاشی کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
آرش نوذری در گفتگو با صبا:

اصغر قصاب در «حکایت‌های کمال» هستم/ بازیگر باید نقش‌ها را نقاشی کند

بازیگر سریال «حکایت های کمال» معتقد است یک بازیگر باید مانند یک نقاش نقشش را نقاشی کند.

آرش نوذری بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها «حکایت‌های کمال» را روی آنتن شبکه دو سیما دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره نقش خود در این سریال عنوان کرد: من نقش اصغر قصاب را در این سریال ایفا کرده ام که یک برادر دوقلو با نام اکبر میوه فروش دارد که در بازار آن زمان همیشه بر سر آنکه چی کسی بزرگتر از آن یکی است با هم جروبحث دارند.

وی درباره دلایل ایفای نقش اصغر قصاب در «حکایت‌های کمال» توضیح داد: من در گذشته کارهای قدرت الله صلح میرزایی کارگردان این سریال را دیده بودم و زمانی که این کار به من پیشنهاد شد به دلیل کارهای خوبی که در گذشته انجام داده بود این نقش را پذیرفتم و دوست داشتم با وی همکاری کنم.

بازیگر سریال «حکایت‌های کمال» درباره ویژگی‌های نقش اصغر قصاب بیان کرد: در طول سریال چند ویژگی از اصغر قصاب می‌بینیم، چند کاراکتر در طی کار با داستان‌هایی مواجه می‌شوند که نقش من نیز از همان نقش‌ها است و شخصیت‌های اصلی در کنار این نقش‌ها روند کلی داستان را پیش می‌برند.

نوذری ادامه داد: اصغر قصاب علیرغم آنکه برادر دوقلوی خود را دوست دارد اما همیشه با هم جروبحث دارند و همین موضوع یک چارچوب کمدی موقعیت ایجاد می‌کند که می‌تواند مخاطب را با داستان همراه و شخصیت‎ ها را بهتر بشناسد.

وی با بیان اینکه ایفای هیچ نقشی ساده نیست، گفت: بازیگر مستندساز نیست که بخواهد عین واقعیت را روایت کند بلکه باید سعی کند نقشی را که به او سپرده می‎شود خیلی روان و باورپذیر ارایه دهد بنابراین حتی باید به نقش‎هایی که کمترین اکت و خصوصیات بیرونی و درونی را دارند ویژگی هایی را اضافه و مانند یک نقاش اثر نویی را نقاشی و آن را خلق کند.

بازیگر «حکایت‌های کمال» ادامه داد: در این چند سالی که من فعالیت می‌کنم و تجربه زیادی کسب کرده ام، نقش‌هایی هستند که آن قدر بازیگر را به چالش نمی‎‌کشند اما نقش‌هایی هم هستند که بازیگر می‌تواند با خوب ایفا کردن آن مخاطب را سرحال کند و لبخند روی لب او بیاورد.

نوذری درباره همکاری خود با دیگر بازیگران این سریال مطرح کرد: داریوش سلیمی که یکی از دوستان صمیمی من است و نقش برادر دوقلوی من را ایفا کرده یکی از بهترین بازیگران این سریال و پارتنر بسیار خوبی برای من بوده است. در «حکایت های کمال» بازیگران کودک و نوجوان زیادی بازی کرده اند که من در اینجا و در گذشته تجربه همکاری با آن‌ها را زیاد داشته ام. کودکان، افراد بسیار خلاق و باهوشی هستند که یک بازیگر زمانی که با آن‌ها همبازی می‌شود باید در هر لحظه آمادگی این را داشته باشد که یک اتفاق جدیدی در روند کار رخ بدهد. این یکی ویژگی خوب در کار کردن با بچه‌ها است و من به شخصه کار با بچه ها را دوست دارم و خوشحالم در این سریال حضور دارم.

وی درباره ملاک های انتخاب یک نقش تشریح کرد: برای انتخاب یک نقش تنها یک دلیل شاخص وجود ندارد بلکه فاکتورهایی از جمله فیلمنامه، عوامل پشت صحنه، بازیگران و… نیز مهم است. در کارگروهی مبنا آن است که همه با هم بتوانند کار خوبی را تولید کنند. ممکن است شخصی در گروه مشکلی داشته باشد که به دیگر اعضای گروه نیز سرایت کند یا به عنوان مثال مشکلاتی در فیلمنامه و تولید به وجود بیاید. کار کردن با یک گروه حرفه ای راحت تر است چراکه آن‌ها خودشان هم راغب هستند که تمام روند تولید یک سریال بسیار خوب و درجه یک پیش برود.

بازیگر «حکایت‌های کمال» در پایان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در تلویزیون تصریح کرد: در سریال «در کنار هم ۲» حضور دارم که این روزها در مرحله مونتاژ است. نقش من در این سریال ادامه فصل اول است که قدری شاخ و برگ پیدا می‌کند. همچنین به تازگی نقش یک نگهبان را در سریال «بچه مهندس ۳» بازی کرده ام.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است