شبکه تلویزیونی «کانال‌پلاس» بیست درصد کوچکتر می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
روزهای سخت در راه است

شبکه تلویزیونی «کانال‌پلاس» بیست درصد کوچکتر می‌شود

با حضور رسانه‌های محتوای آنلاین قدرتمند و پولداری چون نتفلیکس، اپل، دیزنی+ و آمازون، ادامه بقا برای شبکه‌هایی چون کانال‌پلاس روز‌به‌روز سخت‌تر می‌شود و آن‌ها را به کاهش تعداد کارمندان خود وا داشته است.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، شبکه «کانال‌پلاس  Canal Plus» برای مقابله فشار ناشی از کاهش مخاطبان خود قصد دارد ۲۰ درصد از حجم نیروی کاری خود در فرانسه را کاهش دهد.

خبر این تصمیم را اولین بار وبسایتی فرانسوی افشا کرد و تاکنون تماس خبرنگار ورایتی برای دریافت هر گونه اظهار نظر از سوی کانال‌پلاس در این باره بی‌نتیجه مانده است.

البته چندی پیش ماکسیم سادا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیرعامل گروه کانال‌پلاس در رویداد بزرگ تلویزیونیMipTV گفته بود که این شبکه برای بقا باید کمربندهای خود را سفت‌تر ببندد و برای رقابت با ابررسانه‌های نوظهوری چون سرویس آنلاین اپل و دیزنی‌پلاس باید خود را سر وزن بیاورد. به گفته سادا این شبکه هم اکنون در فرانسه چیزی نزدیک به ۵ میلیون نفر مشترک دارد؛ رقمی که از تعداد مشترکان نتفلیکس کمتر است.

سیاست کانال‌پلاس بر مبنای جذب مخاطبان جوان برنامه‌ریزی شده است. این کمپانی اخیرا شبکه مخصوص سریال‌های تلویزیونی خود را با هزینه اشتراکی کمتر نسبت به نتفلیکس به راه انداخته است.

این کمپانی که استراتژی مرکزی آن روی پخش برنامه‌های ورزشی، فیلم و سریال‌های اختصاصی بنا نهاده شده است، اخیرا با از دست دادن حق پخش برخی مسابقات ورزشی مهم و گران‌قیمت، قافیه را به رقبای ثروتمند خود واگذار کرده است. نمونه اخیر این موضوع، از دست دادن حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فرانسه در فصل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ به کمپانی اسپانیایی مدیاپرو است. کانال‌پلاس همچنین رقابت بر سر حق پخش مسابقات لیگ باشگاه‌های اروپا و جام قهرمانان اروپا، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ را به کمپانی «گروه اطلس» واگذار کرد. شاید در این مقطع تنها امید «کانال‌پلاس»، مالکیت حق پخش مسابقات لیگ برتر انگلیس است که از ماه آینده آغاز می‌شود.

در این گزارش هدف اصلی کانال‌پلاس افزایش دایره مشترکان بین‌المللی این رسانه بیان شده است که هم‌اکنون عددی در حدود ۱۶,۲ میلیون نفر را نشان می‌دهد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است