رشد ۱۴۱ درصدی آثار در هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۱
هادی مظفری خبر داد:

رشد ۱۴۱ درصدی آثار در هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران

 هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران با رشد 141 درصدی آثار نسبت به دوره پیشین کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران گفت: در سایت هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر هنری آثارشان را به ثبت رساندند. این آمار نشان از رشد ۱۴۱ درصدی آثار و طرح های ثبت شده دارد و از نظر کمی حضور هنرمندان نیز در این دوره ۴۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: این دوره از دوسالانه به شکل غیر رقابتی است و بر مبنای پژوهشی و ارتباط دوسویه میان هنرمند و مخاطب شکل گرفته است.  از مشخصات این دوره دوسالانه مجسمه تاکید بر روند شکل گیری آثار است. در این دوره مقرر شده، پس از اعلام نتایج اولیه ، مخاطب به صورت مجازی شاهد روند شگل گیری یک اثر هنری از ایده تا اجرا باشد. درگاه اینترنتی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را پیش روی مخاطبان و علاقه مندان به نمایش خواهد گذاشت. این از نکات بارز این دوره از بی ینال است.

طبق آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران در کل ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر و ایده های ثبت شده در سایت در این دوره دوسالانه حضور خواهند داشت. از میان شرکت کنندگان، ۲۷۷ هنرمند خانم  و ۲۷۳  هنرمند آقا هستند. ۳۴۴ نفر از شرکت کنندگان از پایتخت و ۲۰۶ نفر از سایر استان ها در این دوره دوسالانه حضور دارند. پس از تهران بیشترین آمار به استان البرز ۷۰ نفر، اصفهان ۲۸ نفر ، خراسان رضوی ۲۵ نفر و مازندران ۱۵ نفر متعلق است.

رییس شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و محمود بخشی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، ملک دادیار گروسیان، محمود محرومی، کامبیز موسوی اقدم اعضای این شورا هستند.

این دوره دوسالانه مجسمه سازی تهران به دبیری محمود بخشی برگزار خواهد شد. آثار رسیده  نیز توسط  نازگل انصاری نیا، شهرزاد چنگلوایی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، سهراب محبی، کامبیز موسوی اقدم انتخاب می شوند.

انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران را به شکل غیر رقابتی در اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می کند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000